پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267411 تاریخ : 1395/12/09-09:59:28
,10027,
افزایش ضریب نفوذ بیمه با ایجاد شرکت های تخصصی بیمه عمر و زندگی

افزایش ضریب نفوذ بیمه با ایجاد شرکت های تخصصی بیمه عمر و زندگی

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی از رشد 75 درصدی ضریب نفوذ بیمه در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,رشد سریع و جدی بیمه های عمر  موجب تاثیرگذاری هرچه بیشتر نقش بیمه در بازارهای مالی می شود و دولت در صدد سیاست های جدی برای افزایش سهم بیمه عمر در بازار این صنعت برآمد که این اقدامات به تخصصی کردن مدیریت و حساب های بیمه عمر از سایر رشته ها و همچنین صدور مجوز تاسیس یک شرکت بیمه تخصصی عمر منجر شده است.


حسن رضا عباسیان فر، مدیرکل برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی، با اعلام رشد حدود 75 درصدی ضریب نفوذ بیمه در دولت یازدهم نسبت به پیش از آن، سیاست های بیمه ای دولت یازدهم برای افزایش سهم بازار بیمه عمر را متمرکز بر تخصصی کردن بیمه عمر دانست. 

وی گفت: آخرین آمار ضریب نفوذ بیمه پیش از دولت یازدهم در پایان سال 91 حدود 1.73 درصد بوده است که این شاخص با سیاست های دولت تدبیر و امید در پایان سال 94 به 2.1 درصد رسید و در پایان سال جاری نیز رشد دیگری را ثبت خواهد کرد. 

حق بیمه تولیدی نیز در سال 91 حدود 131 هزار میلیارد ریال بوده است که این میزان در پایان سال 94 به 229 هزار میلیارد ریال رسید و بدین ترتیب رشد حدود 75 درصدی در طول سه سال را نشان می دهد.

عباسیان افزود: سهم بیمه های زندگی در سال 91 معادل 7.8 درصد از سبد خدمات بیمه ای بوده است که این شاخص در پایان سال 94 به 13.1 رسید که این به معنی رشد 55 درصدی سهم بیمه های زندگی نسبت به سال 91 است.

در مورد عملکرد سالانه دولت در سهم بیمه های زندگی باید گفت دولت یازدهم سال اول خود این شاخص را با 1.3 درصد رشد به 9.1 درصد افزایش داد. این شاخص در سال دوم دولت با رشد 1.7 درصدی به 10.8 درصد رسید. همچنین در سال سوم فعالیت دولت نیز سهم بیمه های زندگی با ثبت رشد 1.3 درصدی به 12.1 درصد افزایش یافت. همچنین این شاخص در 9 ماهه ابتدایی سال 95 به 13.1 درصد رسیده است.

عباسیان گفت : بیمه مرکزی طی دولت تدبیر و امید برنامه های متعددی را برای توسعه بیمه های عمر پیگیری کرده و می کند و یکی از این برنامه ها تخصصی کردن این رشته بیمه ای است؛ به طوری که بیمه های عمر از بیمه های غیر عمر جدا شده و از نظر حق بیمه، ذخایر و سرمایه گذاری به صورت یک شرکت مستقل اداره شوند.
 
به عنوان مثال، ممکن است یک شرکت در هر 2 زمینه بیمه زندگی و غیر زندگی فعالیت کند، اما بر اساس سیاست اصلی بیمه مرکزی، باید حساب بیمه های زندگی را از سایر بیمه ها تفکیک و صورت های مالی مجزا ارائه دهد.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی گفت : شرکت ها باید منابع مالی بیمه زندگی را نیز به طور مجزا مدیریت کنند که در نتیجه آن بیمه گذاران زندگی از منافع مربوط به این بیمه بهره مند می شوند. بیمه مرکزی این سیاست را به عنوان سیاست اصلی در این حوزه در دستور کار خود قرار داده و برای اجرای آن نیز کارگروهی تشکلیل داده است. عباسیان اظهار داشت : در طول فعالیت دولت یازدهم چهار شرکت بیمه جدید به این صنعت افزوده شد و شرکت چهارم ، ویژه بیمه های زندگی است و فعالیت خود را به صورت تخصصی در این حوزه آغاز کرده است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران