پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 517045 تاریخ : 1399/05/11-14:19:49
,8,
افزایش سهام شناور آزاد شرکت ها، گامی به سوی عمق بخشی بازار سرمایه

اصولیان بیان کرد؛

افزایش سهام شناور آزاد شرکت ها، گامی به سوی عمق بخشی بازار سرمایه

مدیرعامل سبدگردان الماس، افزایش میزان سهام شناور آزاد شرکت ها را گامی مثبت در جهت شکوفایی بیشتر بازار سرمایه ارزیابی کرد.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از بازار سرمایه، علی اصولیان با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی بر افزایش میزان سهام شناور آزاد شرکت های دولتی تا 25 درصد بیان کرد: این اقدام یکی دیگر از رویکرد های سازمان بورس و اوراق بهادار برای عمق بخشی به بازار است که قطعا نتیجه مثبتی به همراه خواهد داشت؛ البته شاید باعث کند شدن سرعت رشد بازار شود، اما ممانعتی در برابر صعود و روند معاملاتی ندارد.

وی افزود: از جنبه دیگر، افزایش میزان سهام شناور آزاد شرکت ها برای تازه واردان بازار نیز مفید است چرا که می توانند سهام را با قیمت ارزنده تری خریداری کنند و این اقدام در نهایت منجر به تزریق دوباره پول به بورس می شود.

مدیرعامل سبدگردان الماس به حمایت های دولت از بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: با تداوم روند فعلی که شاهد تزریق نقدینگی جدید به بازار هستیم، افزایش درصد سهام شناور آزاد شرکت ها، محرکی برای ادامه رشد و شکوفایی خواهد بود.

اصولیان اظهار کرد: شرکت ها موظف به اجرای این ابلاغیه هستند و به طور قطع انجام می دهند اما از آنجایی که بازار با رشد قابل قبولی روبه رو است ترجیح می دهند در بالاترین قیمت ها این اقدام را عملی کنند.

وی افزود: در مواقعی که شرکت ها اقدام به عرضه سهام خود نکنند، سازمان خصوصی سازی مکلف است طبق شرایط بازار نسبت به فروش سهام تا نصاب های تعیین شده اقدام و گزارش آن را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارایه کند.

اصولیان ابراز داشت: ممکن است اصلاحات مقطعی را شاهد باشیم اما استقبال مردم از بورس روند بازار را تعیین کرده است که به نظر می رسد طی ماه های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سبدگردان الماس درباره گروه های پیشتاز بازار هم گفت: افت و خیز شاخص معمولا با تاثیر سهام شرکت های بزرگ انجام می شود و شرکت های کوچک کمی دیرتر عکس العمل نشان می دهند و از آنجایی که اصلاح شاخص نیز وابسته به سهم های بزرگ است، فعالان بازار در چنین شرایطی به سهام کوچک رو می آورند؛ همانگونه که در این هفته چنین رخدادی را شاهد بودیم اما نمی توان گفت تنها یک گروه پیشتاز بازار است و در حال حاضر همه سهم ها متناسب با پرتفوی شرکت ها در شرایط نسبتا مناسبی قرار دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران