پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 532928 تاریخ : 1399/09/11-16:54:24
,10025,
افزایش سرمایه بیمه آسیا در انتظار رای سهامداران

افزایش سرمایه بیمه آسیا در انتظار رای سهامداران

سازمان بورس و اوراق بهادار تهران با افزایش حدود 1000 درصدی سرمایه شرکت بیمه آسیا موافقت کرد و سهامداران بیمه آسیا تا پایان آذرماه به مجمع می روند تا تصمیم نهایی را بگیرند. تصمیم آنها باعث افزایش سطح توانگری مالی، بهبود نسبت های بیمه گری و مالی این شرکت خواهد شد و بیمه آسیا حضوری متفاوت و مقتدرتر از گذشته در بازار بیمه را تجربه خواهد کرد.

به گزارش بانک و صنعت، سرانجام پس از ماه های تلاش و پیگیری، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، در یک بیانیه رسمی، از ثبت و موافقت با افزایش سرمایه بیمه آسیا خبر داد و با انتشار گزارش بیانیه ثبت افزایش سرمایه و همچنین گزارش سازمان حسابرسی کل کشور، طی روزهای باقی مانده آذرماه سهامداران به مجمع دعوت خواهند شد. دستور این مجمع مهم تصمیم گیری درباره افزایش سرمایه شرکت بیمه آسیا از 230 میلیارد تومان فعلی به 25 هزار و 414 میلیارد و 390 میلیون تومان خواهد بود.

این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت( املاک و زمین های بیمه آسیا) در سراسر کشور صورت می گیرد که ثمره این تصمیم بهبود و تقویت ترازنامه بیمه آسیا، بهبود نسبت های مالی و شاخص های بیمه گری، ارتقای قدرت سهم نگهداری حق بیمه و البته افزایش سهم قبولی بیمه آسیا از بازار اتکایی، ارتقا و پایداری سازی زمینه سرمایه گذاری و سودآوری شرکت خواهد بود.

هیات مدیره شرکت بیمه آسیا هدف از افزایش سرمایه را اصلاح ساختار مالی اعلام کرده و می گوید: این اتفاق مهم البته در اجرای برنامه های دولت و ریل گذاری بیمه مرکزی است به این معنا که سهم اتکایی واگذاری اجباری از 25 درصد به 10 درصد در رشته های غیرزندگی و از 50 درصد به 20 درصد در رشته های بیمه زندگی در افق 1400 خواهد رسید. معنای روشن این تصمیم کلیدی این است که از این پس بیمه آسیا با افزایش 1000 درصدی سرمایه اش می تواند تنها 10 درصد از ریسک پذیرفته شده در رشته های بیمه غیرزندگی و 20 درصد در رشته بیمه زندگی را به دیگر شرکت ها واگذار کند.

در مقام عمل این تصمیم ،دست هیات مدیره بیمه آسیا را برای اعمال مدیریت ریسک بازتر خواهد گذاشت تا آنها حق بیمه های تولید شده با ریسک کمتر را نزد شرکت نگه دارند و منابع ناشی از حق بیمه ها (درآمد حق بیمه) را برابر آیین نامه های بیمه مرکزی و برنامه های از پیش طراحی شده مدیریت شرکت، صرف سرمایه گذاری کنند که این مهم در نهایت سودآوری پایدار بیمه آسیا را تضمین می کند. علاوه بر اینکه همچنان بیمه آسیا در پرداخت خسارت ها و عمل به تعهدات خود در قبال بیمه گذاران در مقام نخست صنعت بیمه حفظ خواهد کرد.

افزایش قبولی ظرفیت ریسک بیمه آسیا پس از ثبت رسمی افزایش سرمایه، نه تنها کیفیت توانگری مالی شرکت در سطح یک با ضریب بالا را برای سال های آینده تضمین خواهد کرد، بلکه روی کیفیت سودآوری سهام شرکت و همچنین خدمات مورد انتظار بیمه گذاران اثر مثبت خواهد داشت و افزون بر اینکه بیمه آسیا در اصلاح سبد پرتفوی بیمه گری خود، مدیریت سبد سرمایه گذاری ها، اجرای برنامه های آینده نگرانه از جمله در اختیار گرفتن سهم بیشتر از بازار بیمه زندگی و به ویژه حضور پرقدرت در بازار بیمه اتکایی کشور را دست بالاتری خواهد داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 328
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران