پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 213759 تاریخ : 1395/05/25-17:58:39
,20,
افزایش رشد اقتصادی در کشور دستاورد برجام است

معاون حقوقی رئیس جمهوری:

افزایش رشد اقتصادی در کشور دستاورد برجام است

حجت الاسلام مجید انصاری روز یکشنبه در نشست شورای اداری گچساران با بیان اینکه رشد اقتصادی در ایران از حدود منفی هفت درصد در سال 92 به بیش از چهار درصد در چهار ماه نخست سال 95 رسید، افزود: این امر به دلیل امنیت سرمایه گذاری در ایران پس از توافق برجام بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت: معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به برخی شاخص های اقتصادی گفت: افزایش رشد اقتصادی در کشور دستاورد برجام است.

حجت الاسلام مجید انصاری روز یکشنبه در نشست شورای اداری گچساران با بیان اینکه رشد اقتصادی در ایران از حدود منفی هفت درصد در سال 92به بیش از چهار درصد در چهار ماه نخست سال 95 رسید، افزود: این امر به دلیل امنیت سرمایه گذاری در ایران پس از توافق برجام بوده است.
وی بیان کرد: براساس سند چشم انداز توسعه که در سال 84 تصویب شد، قرار بود سالیانه هشت درصد رشد اقتصادی در کشور ایجاد شود، اما با وجود درآمد 700 میلیارد دلاری دولت در سال های 84 تا 92 اما رشد اقتصادی کشور به حدود منفی هفت درصد رسید.
انصاری اظهار کرد: بیکاری مهمترین خواسته مردم در تمام سفرهای استانی دولت یازدهم است.
معاون حقوقی رئیس جمهوری افزود: بسترسازی برای فعالیت سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت دولت برای ایجاد فرصت های شغلی است.
وی با بیان این که 80 درصد از بودجه جاری کشور صرف تامین اعتبار پرداخت حقوق پنج میلیون نفر از کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران در کشور می شود تصریح کرد: امکان ایجاد شغل دولتی برای مسئولان وجود ندارد.
انصاری عنوان کرد: خرید تضمینی 9 میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سال جاری و تک رقمی شدن نرخ تورم از آثار مهم رشد اقتصادی در ایران است.
انصاری ابراز کرد: تلاش برای تغییر الگوی کشت با اعتبار بیش از هشت میلیارد دلار در اجرای آبیاری قطره ای، تحول در توسعه راه آهن، زیرساخت های جاده ای و طرح تحول سلامت از دستاوردهای دیگر دولت یازدهم است.
معاون حقوقی رئیس جمهوری تصریح کرد: هفت و هزار و 500 واحد راکد صنعتی در کشور شناسایی شده و تا سال آینده با تسهیلات بانکی و حمایت های دولت به چرخه تولید بازخواهد بازگشت.
وی گفت: 9 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد در سفر هیات دولت به استان اختصاص یافته است که این اعتبار جدا از بودجه سالانه در طول دو سال به پروژه های عمرانی و اقتصادی این استان تخصیص داده خواهد شد.
انصاری با انتقاد از برخی رسانه ها در به کار بردن مدیریت دوگانه در نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: اگرچه این تعبیرها ریشه در القای برخی رسانه های بیگانه دارد، اما اهالی قلم و رسانه با بی طرفی، انعکاس عملکرد دولت و پرهیز از جریان های حزبی می توانند بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.
معاون حقوقی رئیس جمهور به عنوان نماینده رئیس جمهور در سفر کاروان تدبیر و امید به گچساران سفر کرده است.
رئیس جمهوری و هیات همراه در سی امین سفر استانی صبح یکشنبه 24 مرداد 95 وارد یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد شد.
شهرستان120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 300
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران