پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 515245 تاریخ : 1399/04/12-11:08:11
,5,
افزایش جهانی مصرف آب در گرمای کرونا

افزایش جهانی مصرف آب در گرمای کرونا

در حالی که هر روز گزارش هایی در خصوص افزایش شمار مبتلایان به بیماری مرگبار کرونا در جهان به گوش می رسد و مقام های بهداشتی جهان، شستشوی کامل دست ها را یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از ابتلا به این بیماری مرگبار برشمرده اند، نگرانی ها در خصوص بحران کم آبی هر روز بیشتر می شود.

به گزارش بانک و صنعت، گزارش های خبری نشان می دهد مساله کم آبی در کشورهایی مانند ایران که بر روی کمربند خشک قرار دارند، در مقایسه با سایر کشورها چشمگیرتر است.

افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در جهان و چگونگی تامین آب سالم برای جوامعی که با خطر کم آبی روبرو هستند، سبب نگرانی مضاعف کارشناسان شده است.

کارشناسان همچنین کمبود آب را یکی از تبعات جهانی بیماری کرونا برشمرده اند.

آمارهای جهانی نشان می دهد با تشدید بیماری کرونا، مصرف آب در کشورهای مختلف به مرز نگران کننده ای رسیده است و چنانچه تدابیر خاصی در این خصوص اتخاذ نشود در آینده شاهد کمبود شدید منابع آبی در کشورهایی هستیم که با معضل کم آبی روبرو هستند.

به گزارش ان بی سی، سازمان بهداشت جهانی بر این باور است بیش از نیمی از جمعیت جهان تا سال 2025 با معضل کم آبی روبرو خواهد شد. در این گزارش همچنین بر لزوم استفاده بهینه از منابع آبی و همچنین صیانت از محیط زیست تاکید کرده است.

اوج مصرف آب و برق در ایران

از آنجایی که از نظر جغرافیایی ایران بر روی کمربند خشک و نیمه خشک قرار گرفته است و میزان نزولات جوی حدود یک سوم تا یک چهارم کمتر از متوسط جهانی است، توجه به معضل کم آبی بیش از پیش اهمیت می یابد.

همچنین افزایش دمای هوا و شست وشوهای مکرر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سبب افزایش بی سابقه مصرف آب و برق در کشور شده است.

در پایان بهار امسال رکورد 57 هزار مگاوات در مصرف برق در ایران به ثبت رسید که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10 هزار مگاوات افزایش داشته است. به همین علت تا خردادماه حدود 60 میلیون لیتر گازوییل در نیروگاه ها مورد استفاده قرار گرفته است.

از زمان شیوع بیماری کرونا در ایران و همچنین گرم شدن هوا میزان مصرف آب نیز مانند برق رو به افزایش نهاده است.

به گفته محمدرضا کرمی نژاد معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب استان تهران مصرف آب در سطح استان در پی گرمای هوا و رعایت مسائل بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا افزایش یافته است.

کرمی نژاد می گوید میزان مصرف آب در سطح استان از 31 خردادماه تا 6 تیرماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 6 درصد، معادل 190 هزار و 490 مترمکعب افزایش داشته است و طی روزهای بعدی نیز روند افزایش مصرف ادامه یافت.

به گفته وی ساکنان استان در این مدت سه میلیون و 652 هزار مترمکعب آب مصرف کردند در حالی که مصرف در مدت مشابه سال گذشته سه میلیون و 462 هزار مترمکعب بود.

کرمی نژاد با تاکید بر اینکه روند مصرف آب تهران روند افزایشی پیدا کرده است، بیان کرد: با این میزان مصرف و افزایش گرمای هوا، شاهد مصرف چهارمیلیون مترمکعبی خواهیم بود و شرکت آب و فاضلاب در تامین آب دچار چالش خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 251
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران