پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421526 تاریخ : 1397/08/26-12:36:01
,5,
افزایش 8 دلاری قیمت نفت‎خام سنگین ایران

نسبت به مدت مشابه پارسال

افزایش 8 دلاری قیمت نفت‎خام سنگین ایران

قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به 9 نوامبر (جمعه، 18 آبان‌ماه) نسبت به مدت مشابه پارسال 7 دلار و 81 سنت برای هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، قیمت نفت که پس از توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک در سال 2016، روند افزایشی در پیش گرفته بود به دلیل افزایش عرضه از سوی کشورهایی مانند عربستان، امارات، روسیه و عراق در ماه‌های اخیر با کاهش همراه شد.

قیمت نفت خام سنگین ایران در هفته منتهی به 9 نوامبر نسبت به هفته گذشته (دوم نوامبر) سه دلار و 78 سنت برای هر بشکه کاهش یافت، کارشناسان افزایش عرضه و معافیت هشت کشور از تحریم ضد ایرانی آمریکا را دلیل این موضوع عنوان کردند.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به 9 نوامبر، سه دلار  و 65 سنت برای هر بشکه کاهش یافته است.

حسین کاظم‌پور، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک به تازگی در گفت‌وگویی با خبرگزاری بلومبرگ تاکید کرده است: عربستان و روسیه تولید نفت خود را افزایش دادند و قیمت‌های جهانی این کالای راهبردی 15 دلار به ازای هر بشکه کاهش یافت.

وی با بیان این که عربستان و روسیه پس از ناکامی در برنامه افزایش تولید نفت، مجبور به کاهش عرضه روزانه حداقل یک میلیون بشکه نفت هستند، تصریح کرده بود: کاهش قیمت نفت به اعضای کوچک‌تر حاضر در بیانیه همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک که قادر نبوده‌اند به اندازه روسیه و عربستان تولید نفت خود را افزایش دهند، آسیب رسانده است.

در عین حال، روزنامه استرالیایی سیدنی مورنینگ هرالد به تازگی در تحلیلی نوشت: نوسان‌های قیمت جهانی نفت در 6 هفته اخیر نشان می‌دهد که نه تنها سیاست‌های تحریمی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر ایران کارساز نبود، بلکه سبب وخیم‌تر شدن وضع بازار جهانی نفت شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران