پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507412 تاریخ : 1398/11/13-11:54:28
,17,
افزایش 75 درصدی عمق ساخت داخل نیروگاه و 60 درصدی فولاد

افزایش 75 درصدی عمق ساخت داخل نیروگاه و 60 درصدی فولاد

وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل که یکی از محورهای مهم هفتگانه برنامه های این وزارتخانه بود، اقدامات مهم و قابل توجهی را به خصوص در حوزه ساخت داخل انجام داده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این راستا فهرست تکمیلی ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای مشابه تولید داخل برای حمایت از تولید داخلی تدوین و ابلاغ شد.

همچنین فهرست کالایی توانمندی های ساخت داخل جهت عدم خرید کالاهای وارداتی مشابه ساخت داخل توسط ارگانهای دولتی بروزرسانی و تکمیل شد و اولویت‌های سرمایه‌گذاری مورد تعیین قرار گرفت.

راه اندازی سامانه ثبت توانمندی و اعلام نیاز بنگاه‌های اقتصادی موسوم به توانیران نیز از دیگر اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه حمایت از داخلی سازی و خودکفایی در راستای قطع وابستگی ها بود.

202 تفاهم‌نامه همکاری میان تامین کنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه ساخت داخل

در همین راستا نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید با هدف داخلی‌سازی نیازهای صنایع کشور از جمله صنایع خودرو و قطعات، صنایع معدنی، مخابرات، نفت و گاز و پتروشیمی، لوازم خانگی و صنایع دریایی برگزار شد که در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه ساخت داخل 202 تفاهم‌نامه همکاری میان تامین کنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد.

اما نهضت ساخت داخل به عنوان مهمترین رویکرد محوری برنامه های وزارت صمت، با هدف دستیابی به استقلال و خوداتکایی صنعتی، تقویت و توسعه اقتصاد دانش بنیان، عمق بخشی به ساخت داخل با هدف تغییر رویکرد صنعتی کشور از مونتاژ به نوآوری، بستر سازی برای تقویت و توسعه درون زائی و برون گرایی در بخش های تولیدی، مدیریت واردات و هدایت به سمت نیازهای اساسی کشور، فعالسازی و بکارگیری ظرفیت های کشور در بخش های پژوهشی، طراحی، مدیریت پروژه و تولیدی پی گیری می شود.

برای دستیابی به این اهداف 9 میز تخصصی ساخت داخل در صنعت خودرو، موتورسیکلت، پتروشیمی، مخابرات، مس و فولاد تاکنون در کشور برگزار شده است .

همزمان با برگزاری میزهای ساخت داخل، در جهت بهم‌رسانی نیازمندی ها و توانمندی ها، نمایشگاه های ساخت داخل نیز برگزار شده است که از آن جمله می توان به نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در تهران، گیلان، فارس و همچنین نمایشگاه تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت ریلی، نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در آذربایجان شرقی اشاره کرد.

یک میلیارد و یکصد و 65 میلیون یورو کاهش ارزبری ماحصل 9 میز ساخت داخل

در 9 میز برگزار شده تخصصی در صنایع مختلف تاکنون در مجموع یک میلیارد و یکصد و 65 میلیون یورو کاهش ارزبری اتفاق افتاده است که از این رقم 275 میلیون یورو سهم خودرو، موتور سیکلت، 118 میلیون یورو مخابرات، برق و الکترونیک، 680 میلیون یورو صنعت فولاد و مس، 92 میلیون یورو هم سهم تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی بوده است.

در این 9 میز بیش از 200 قطعه و تجهیزات تولید خواهد شد که سهم خودرو و موتورسیکلت 99 قطعه،پتروشیمی 16، برق و الکترونیک 54، مس 18 و صنعت فولاد 5 محصول و یک خط تولید خواهد بود.

همچنین ممنوعیت ثبت سفارش 1522 قلم کالای غیر ضروری از اواسط سال 97 به منظور مدیریت واردات اعمال شد.

افزایش 75 درصدی عمق ساخت داخل نیروگاه و 60 درصدی فولاد

از سوی دیگر ارتقای عمق ساخت داخل طرح های تکرار پذیر مانند پتروشیمی فولاد و نیروگاه در دو سال گذشته، منجر به افزایش حداقل 15 درصد عمق ساخته داخل در برخی حوزه ها گردید.

بر این اساس عمق ساخت داخل در حوزه نیروگاه به 75 درصد ، پتروشیمی 65 درصد و فولاد 60 درصد رسیده است.

آماده سازی زیرساخت های لازم جهت اجرای طرح توسعه پوشاک در مناطق روستایی با 18 زیر پروژه در 5 استان گیلان، همدان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه نیز به انجام رسید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 295
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران