پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 515422 تاریخ : 1399/04/15-12:00:04
,11,
افزایش 3.5 برابری سفرهای خردادماه نسبت به عید نوروز

بر اساس تحلیل داده مسیریاب ها مشخص شد؛

افزایش 3.5 برابری سفرهای خردادماه نسبت به عید نوروز

گزارش جدیدی که توسط یک مسیریاب بومی منتشر شده، نشان می دهد میانگین روزانه سفر در مسیرهای مهم در روزهای تعطیل خردادماه نسبت به تعطیلات نوروز رشد 3.5 برابری داشته است.

به گزارش بانک و صنعت، فرودین امسال زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد و محدودیت هایی برای سفر وضع شد، مسیریاب و نقشه «نشان» اعلام کرد مسافرت های نوروز امسال نسبت به سال 98 بیش از 71 درصد کاهش داشته است. اما بررسی های تازه نشان می دهد در مجموع در سه دوره تعطیلات رسمی در خرداد ماه، میانگین روزانه مسافرت ها در 9 محور مهم کشور 3.5 برابر بیشتر از سفرهای نوروزی بوده است؛ سفرهایی که البته در زمان نوروز با محدودیت هایی نیز همراه بودند.

این در حالی است که هنوز درباره پایان یافتن موج اول شیوع کرونا و آغاز موج دوم بیماری کووید-19، بین کارشناسان اختلاف نظر وجود دارد و آمارهای رسمی وزارت بهداشت نیز حکایت از آن دارند که وضعیت کرونا در چندین استان کشور وخیم است. با این وجود افزایش رفت وآمد بین شهری، گواه آن است که این شرایط می تواند به انتقال بیشتر این ویروس دامن بزند.

آمارهای رسمی وزارت بهداشت هم حکایت از آن دارد که در 9 تیرماه، 162 نفر جان خود را به دلیل ابتلا به کووید-19 از دست داده اند؛ رقمی که بالاترین آمار رسمی مربوط به قربانیان کرونا از ابتدای ورود این ویروس به ایران است.

بین 9 مسیر مهم سفر در خرداد ماه، محور «تهران-قم»، 30 درصد از حجم سفرها را به خود اختصاص داده است و محورها «کرج- رشت» با 19 درصد و «تهران-همدان» نیز با 16 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

محور «تهران-قم»، در خرداد ماه شلوغ ترین محور بوده است. محوری که «تهران-قم»، کریدور خروجی تهران است علاوه بر شهر قم، سفرها به سمت اصفهان، کاشان، یزد، بندرعباس و... نیز از این مسیر انجام می شود. این نمودار به خوبی نشان می دهد که در مقایسه با نوروز 99، محور «تهران-قم» 3.5 برابر شلوغ تر بوده است.

محور دیگری که در رتبه دوم پرترددها قرار می گیرد، «کرج-رشت» است که باز هم در تعطیلات رسمی خرداد ماه، آمارهای قابل توجهی را به خود اختصاص داده و در مقایسه با دوران نوروز، 4.5 برابر افزایش سفرها را شاهد بوده است. محور «تهران-همدان» نیز که در ایام نوروز پر رفت وآمدترین محور شناخته شده بود، در خرداد ماه سومین محور پرتردد کاربران مسیریاب نشان بوده است.

کم ترددترین محورها نیز «اصفهان-یزد» و «اصفهان-شیراز» بوده اند. هر چند که این محورها نیز نسبت به نوروز تقریبا سه برابر افزایش سفر داشته اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 346
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران