پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450404 تاریخ : 1397/12/12-10:47:57
,21,
افزایش 30 درصدی قیمت مصالح ساختمانی در هفته‌های اخیر

تشدید نرخ ارز، بهانه برای افزایش قیمت تجهیزات؛

افزایش 30 درصدی قیمت مصالح ساختمانی در هفته‌های اخیر

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی یکی از دلایل بالا رفتن قیمت مسکن است، حال در سال جاری این مسئله موجب شده که قیمت مسکن به ویژه در کلانشهرها 90 درصد افزایش داشته باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه در شرایط کنونی هیچ نظارت و کنترلی بر بازار مصالح ساختمانی و فعالیت افراد در این حوزه وجود ندارد و در یک سال اخیر شاهد افزایش چندین برابری قیمت مصالح هستیم.

افزایش 30 درصدی قیمت مصالح ساختمانی در هفته‌های اخیر

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در چند هفته اخیر قیمت بسیاری از مصالح ساختمانی حدود 30 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از محصولات از جمله میلگرد و سیمان و تجهیزات ساختمانی دچار افزایش قیمت شده اند، حال فعالان در این عرصه اعلام می کنند که دلیل افزایش قیمت ها بالا رفتن نرخ ارز است.

تشدید نرخ ارز؛ بهانه گیری برای افزایش قیمت تجهیزات ساختمانی

وی ادامه داد: بسیاری از تجهیزات ساختمانی در شرایط کنونی در داخل کشور تولید شده و به هیچ وجه ارزبر نیستند، بنابراین بهانه برخی افراد درباره تأثیر افزایش ارز بر قیمت تجهیزات ساختمانی به هیچ وجه درست نیست.

چالش جدی ساخت و ساز مسکن با افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی

بدری گفت: متأسفانه افزایش بی دلیل و چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی عملا بازار ساخت و ساز مسکن را با چالش مواجه کرده، در شرایط کنونی سازندگان نمی توانند حتی به صورت تقریبی از آغاز میزان هزینه را برآورد کنند، بنابر این بسیاری از سازندگان برای ساخت مسکن ریسک نمی کنند.

وی گفت: از طرف دیگر افزایش قیمت مصالح ساختمانی یکی از دلایل بالا رفتن قیمت مسکن است، حال در سال جاری این مسئله موجب شده که قیمت مسکن به ویژه در کلانشهرها 90 درصد افزایش داشته باشد.

دولت بازار مسکن را به حال خود رها کرده است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: متأسفانه در شرایط کنونی بازار مسکن در تمام بخش ها به حال خود رها شده و دولت هیچ نظارتی بر عملکرد حوزه های مختلف ندارد.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران