پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465352 تاریخ : 1398/03/05-11:55:13
,11,
افزایش 30 درصدی سهمیه سوخت ناوگانی که مبدا و مقصد آنها بنادر است

افزایش 30 درصدی سهمیه سوخت ناوگانی که مبدا و مقصد آنها بنادر است

دبیرکانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور گفت: تا پایان شهریورماه سال جاری 30 درصد به سهمیه سوخت ناوگانی که مبدا و مقصد آنها بنادر کشور است اضافه خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، احمد کریمی درخصوص آخرین وضعیت تعیین سوخت ناوگان باری، گفت: درحالی که تاکید مسئولان بر تخلیه بارها از بنادر کشور است؛ سوخت کافی برای ناوگان باری تامین نمی شود؛ما از عملکرد وزارت نفت در خصوص تامین سوخت ناوگان راضی نیستیم و معتقدیم باید حتما در تصمیمات خود بازنگری کند.

کریمی ادامه داد: در گذشته سوخت پایه را برای ناوگان در نظر می گرفتند و درعین حال برای ناوگان دارای بارنامه سوخت عملکردی را هم مدنظر قرار می دادند؛ در نهایت میزان مصرف سوخت کامیون ها در هر یک از دو مدل که بیشتر بود آن را به عنوان سهمیه نهایی برای ناوگان قرار می دادند. یعنی اگر سوخت پایه 4 هزار لیتر بود و سوخت عملکردی 5 هزار لیتر نهایتا همان 5 هزار لیتر به عنوان سهیمه نهایی به ناوگان تعلق میگرفت. برای همین کامیونداران کمتر با مشکل کمبود سوخت در ماه مواجه بودند.

دبیر کانون کامیونداران ادامه داد: متاسفانه وزارت نفت با حذف تدریجی سوخت پایه و موافقت با سهمیه سوخت بر اساس کارکرد در اولین گام میزان سوخت پایه را در دو مرحله کاهش داد و از آنجاییکه میزان بار در ماههای مختلف در کشور ما متفاوت است تعیین سهمیه سوخت بر اساس عملکرد نیز پاسخگوی نیاز واقعی کامیونداران نیست.

وی با تاکید براینکه باید درتعیین میزان سوخت ناوگان بازنگری شود؛ گفت: حتی وزارت نفت با علم براین موضوع که سهمیه فعلی ناوگان کافی نیست تا پایان شهریورماه سال جاری به ناوگانی که مبدا و مقصد بارگیری آنها بنادرکشور است 30 درصد سهیمه سوخت بیشتری میدهد.

کریمی با بیان اینکه موضوع رسیدن به موقع کامیون ها به بنادراهمیت دارد، گفت: لازم است برای تعیین سهمیه ناوگان نماینده گان کامیونداران و رانندگان در جلسات حضور داشته باشند و بحث سوخت باید به صوت کارشناسی شده حل و فصل شود.

وی ادامه داد: کارت سوخت بخشی از ناوگان ما نیز به بهانه قاچاق سوخت غیرفعال شده است؛ نمی شود با شعار مبارزه با قاچاق سوخت و یا عرضه خارج از شبکه، حق وحقوق رانندگان ناوگان حمل ونقل کالای برون شهری نادیده گرفته شود آن هم در شرایطی که موضوع تخلیه فوری بنادر در جریان است.

کریمی به مشکل تامین لاستیک و روغن کامیون داران هم اشاره کرد وگفت: اکنون با وجود افزایش رسمی 70 درصدی قیمت روغن، تامین روغن‌موتور مصرفی کامیون‌ها در بازار تا حدودی با مشکل مواجه شده است و رانندگان از نایاب بودن روغن شکایت دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 485
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران