پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464057 تاریخ : 1398/02/17-15:23:04
,13,
افزایش 23 درصدی خرید تضمینی گندم/افزایش قیمت نان گرانفروشی است

افزایش 23 درصدی خرید تضمینی گندم/افزایش قیمت نان گرانفروشی است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، خرید تضمینی 905 هزارتن گندم به ارزش هزار و هشت میلیارد تومان انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 33 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، یزدان سیف روز سه شنبه افزود: خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی از یک ماه پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد البته سیل امسال رشد تولید گندم را کاهش داد. با این حال تا پایان فصل برداشت خرید تضمینی نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

بر اساس مصوبه شورای اقتصاد نرخ رسمی خرید تضمینی گندم معمولی و نان 1700 تومان و گندم دروم به قیمت 1770 با افت مفید چهار درصد و افت غیر مفید یک درصد خریداری می شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی تصریح کرد:? یک میلیون و 100 هزار تن گندم در چهل روز اول سال به فروش رفت و این مقدار آرد مورد نیاز صنوف، صنایع و نانوایی‌ها را به طور کامل برطرف می‌کند.

افزایش قیمت نان گرانفروشی است

سیف اظهار داشت: هر گونه افزایش قیمت نان توسط واحد‌های تولیدی، گرانفروشی است و باید از سوی دستگاه‌های نظارتی با این موارد برخورد شود ضمن اینکه از مردم درخواست می‌کنم در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی موارد را برای رسیدگی با سامانه 124 در میان بگذارند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: 30 هزار تن برنج وارداتی به منظور عرضه در ماه رمضان در اختیار ستاد تنظیم بازار استان‌ها قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: برنج وارداتی هندی با قیمت مصوب 7400 تا 7800 تومان و برنج تایلندی بین 4400 تا 4600 تومان در استان‌ها در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: تا دو ماه آینده نیز با شروع کشت برنج دو میلیون تن برنج داخلی وارد بازار خواهد شد. کمبود تولید داخلی نیز جبران می‌شود و قیمت به تعادل خواهد رسید.
به گفته وی، با توجه به بارندگی‌های اخیر انتظار می‌رود کشت برنج امسال در مقایسه با سال گذشته با افزایش حداقل 10 درصدی مواجه شود.

بازار روغن متعادل است

سیف تصریح کرد: بازار روغن متعادل است و روغن خانوار با قیمت تثبیت شده در فروشگاه‌ها در حال عرضه است.
وی اضافه کرد: سال گذشته یک میلیون و 720 هزار تن روغن در صنایع روغن تولید و به بازار عرضه شد که این مقدار در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با یک میلیون و 460 هزار تن، افزایش مطلوبی دارد و در حال حاضر بازار روغن در آرامش است.
وی گفت: برای تامین نیاز‌های ماه رمضان نیز 30 هزار تن روغن به صنایع اختصاص داده شد تا هیچگونه کمبودی در مواد اولیه تولید وجود نداشته باشد.

شکر مورد نیاز قنادی‌ها تامین است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی اضافه کرد: 50 هزار تن شکر به حوزه صنف و صنعت شیرینی و شکلات، تخصیص داده شده است. شکر مورد نیاز با قیمت مصوب در اختیار اتحادیه قنادان استان تهران و دیگر استان‌ها قرار گرفته و انتظار می‌رود قیمت مصوب حدود 20 هزار تومان برای زولبیا و بامیه برای ماه رمضان رعایت شود.
سیف افزود: در سه روز گذشته بیش از 20 هزار تن شکر با قیمت مصوب سه هزار و 400 تومان به بازار عرضه شده و فروش آن در میادین و فروشگاه‌های منتخب آغاز شده است.
وی اضافه کرد: بارش‌های اخیر خوزستان عرضه شکر به بازار را با وقفه‌ای مقطعی مواجه کرده است که با واردات و عرضه گسترده، این کمبود در چند روز آتی برطرف می‌شود.
به گفته وی، تزریق شکر با نرخ مصوب به بازار تا زمان ایجاد ثبات قیمتی ادامه دارد و قرار است به طور ماهانه 200 هزار تن شکر وارد بازار شود.
طی روزهای اخیر علاوه بر افزایش قیمت شکر به 11 هزار تومان در هر کیلوگرم، این محصول در بازار کمیاب شده است. برخی این کمبود را ناشی از احتکار سودجویان و برخی ناشی از نبود شکر در کشور می دانند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 259
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران