پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 517928 تاریخ : 1399/05/26-15:22:58
,13,
افتتاح 625 پروژه عشایری در هفته دولت

رییس سازمان امور عشایری اعلام کرد:

افتتاح 625 پروژه عشایری در هفته دولت

رییس سازمان امور عشایری ایران گفت: 625 پروژه عشایری با اعتبار 341 میلیارد تومان با هدف صیانت تولید و اشتغال در هفته دولت امسال در سراسر کشور افتتاح می شود.

به گزارش بانک و صنعت، کرمعلی قندالی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: با تلاش های صورت گرفته در این بخش 20 هزار و 170 خانوار عشایری از مزایای این پروژه ها در هفته دولت برخوردار خواهند شد.

وی اضافه کرد: طبق گزارش مرکز آمار ایران اکنون یک میلیون و 200 هزار نفر عشایر در قالب 213 خانوار در کشور وجود دارد.

تولید 200 هزارتن گوشت قرمز توسط عشایر تا پایان امسال

رییس سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه عشایر 25 درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تولید می کنند، اظهارداشت: با توجه به شرایط آب و هوایی و مراتع مناسب به نظر می رسد تولیدات عشایری تا پایان سال به 200 هزارتن برسد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 190 هزارتن گوشت قرمز توسط عشایر تولید شده بود، خاطرنشان کرد: در سال 93 تولید گوشت قرمز توسط عشایر بین 155 تا 160 هزار تن بوده است.

قندالی درباره قیمت گذاری گوشت قرمز تولید عشایر، گفت: قیمت گذاری گوشت قرمز توسط سازمان تنظیم بازار انجام می شود، اما با توجه به افزایش نرخ برخی نهاده های تولید نسبت به سال گذشته، قیمت گوشت قرمز تولیدی بین 10 تا 15 درصد افزایش دارد.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 150 هزار تن نهاده دامی تأمین شده و 350 هزار تن دیگر نیز تا پایان سال خریداری و در اختیار عشایر قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان امور عشایری ایران با اشاره به پرداخت مصوبه یک درصدی صندوق به زنجیره گوشت قرمز تولید عشایر، اظهارداشت: امسال 600 میلیارد تومان تسهیلات به جامعه عشایری پرداخت می شود که برای مناطق کم برخوردار با نرخ 10 درصد و برای مناطق برخوردار نرخ 14 درصد در نظر گرفته شده است.

به گفته قندالی، بانک کشاورزی عاملیت پرداخت این تسهیلات را بر عهده می گیرد.

بهره مندی هشت هزار خانوار عشایری از آب بهداشتی در سال 99

رییس سازمان امور عشایری درباره آبرسانی بهداشتی به خانوارهای عشایری تصریح کرد: سال گذشته با اجرای 400 پروژه آبرسانی با اعتبار 253 میلیارد تومان از اعتبارات بند یک تبصره چهار، 17 هزار خانوار از آب به صورت شبکه ای و بهداشتی برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه سال 99 حدود هشت هزار خانوار دیگر عشایری از آب بهداشتی بهره مند می شوند، افزود: تلاش داریم طی دو سال، 25 هزار خانوار عشایری از این منابع آبی بهداشتی برخوردار شوند که شاخص برخورداری جامعه عشایری از آب سالم به 13 درصد افزایش می یابد.

برخورداری 13 هزار خانوار از پنل های خورشیدی تا پایان امسال

قندالی در بخش سوخت رسانی به جامعه عشایری گفت: طبق توافق با وزارت نیرو تا دو ماه آینده پنل های خورشیدی برای 13 هزار خانوار نصب می شود و در نظر داریم طبق برنامه تا سال 1400 بیش از 45 هزار خانوار عشایری از انرژی پنل های خورشیدی بهره مند شوند.

تخصیص اینترنت به 80 درصد خانواراهای عشایری

رییس سازمان امور عشایری درباره تخصیص اینترنت به جامعه عشایری اظهارداشت: وزارت ارتباطات مکلف شده تا پایان برنامه ششم توسعه 80 درصد خانوارهای عشایری به اینترنت مجهز شوند که بخشی از ان انجام شده است.

فوتی ناشی از کرونا در جامعه عشایری نداریم

قندالی درباره شیوع کرونا و درگیری جامعه عشایری با این ویروس، گفت: در غربالگری کرونا دو هزار و 216 نفر عشایر مشکوک به کرونا بودند که از این تعداد 181 نفر به بیمارستان ها ارجاع داده شدند که از این تعداد 160 نفر درمان شدند.

وی با بیان اینکه طی این مدت در جامعه عشایری فوتی نداشته ایم، افزود: تنها دو نفر از جامعه عشایری در بیمارستان بستری شده اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 462
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران