پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447093 تاریخ : 1397/11/06-15:32:52
,8,
آغاز دوباره فعالیت دولت آمریکا / ترامپ عقب نشست

آغاز دوباره فعالیت دولت آمریکا / ترامپ عقب نشست

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه بدون آنکه بتواند بودجه ای را که از کنگره طلب کرده بود دریافت کند، به 35 روز تعطیلی موقت دولت پایان داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  بر اساس قانون آمریکا هنگامی که یک نهاد قانونگذاری نمی‌تواند بر سر تخصیص بودجه برنامه‌های دولتی در سال مالی پیش رو به توافق برسد، دولت فدرال تعطیل می شود.

این اختلاف نظر بین کنگره و ریاست جمهوری در آمریکا بر سر بودجه درخواستی ترامپ برای احداث دیوار مرزی بین مکزیک و آمریکا پدید آمد و دولت ترامپ را 35 روز به تعطیلی کشاند.

اما در نهایت دونالد ترامپ با توافقی اولیه به تعطیلی دولت پایان داد. رئیس کاخ سفید توانست با نمایندگان به توافق برسد تا ظرف سه هفته آینده یک راه حل منطقی برای اختلاف نظرهای پیش آمده پیدا کنند.

عقب نشینی ترامپ از موضع خود درست سه روز پس از آن اتفاق افتاد که وی در یک اظهار نظر عمومی در خصوص دیوار مرزی گفته بود، "ما کوتاه نخواهیم آمد."

با وجود عقب‌نشینی رئیس جمهور آمریکا از موضع‌ خود، وی در بیاناتی جدید تهدید کرد که اگر نتیجه گفتگوهای سه هفته آینده مطلوب وی نباشد دوباره دولت را در تاریخ 15 فوریه تعطیل اعلام خواهد کرد تا بتواند با اعلام وضعیت اضطراری ملی و استفاده از اختیارات ریاست جمهوری، هزینه ساخت دیوار مرزی را فراهم کند.

تعطیلی حدود یک-چهارم دولت فدرال آمریکا در 35 روز گذشته 800 هزار کارمند آن کشور را تحت تاثیر خود قرار داد. در مدتی که دولت تعطیل بود حقوق برخی از کارمندان فدارال پرداخت نشده بود و برخی نیز به دنبال شغل جدید بودند.  ترامپ که روز جمعه در باغ رُز در کاخ سفید صحبت می‌کرد به کارمندان فدرال قول داد که خیلی سریع حقوق عقب افتاده آن‌ها پرداخت خواهد شد.

تعطیلی دولت در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین، نیز اتفاق افتاده بود اما تعطیلی اخیر طولانی ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا به شمار می‌ رود. نظرسنجی‌ها نشان می‎دهد که اکثر مردم در آمریکا ترامپ را مقصر اصلی این شرایط می ‌دانند.

ترامپ توانست با وعده‌ ساخت یک دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک، در طول کارزار انتخاباتی‌، توجه بسیاری از مردم آمریکا که مخالف مهاجرت غیرقانونی بودند را جلب کند. پس از گذشت دو سال از زمان انتخابات، ترامپ همچنان اصرار دارد که دیوار مذکور می‌تواند از مهاجرت‌های غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر به درون آمریکا جلوگیری کند. ولی دموکرات‌ها معتقدند ساخت چنین دیواری بی‌اثر، هزینه‌ آور و غیراخلاقی است.  

یکی از مقامات دولتی که نخواسته نامش فاش شود به رویترز گفته است که گزارشاتی مبنی بر این که پلیس آمریکا به دلیل فشارهای مالی بخشی از توان خود را از دست داده در متقاعد کردن ترامپ برای عقب‌نشینی از خواسته‌اش نقش به سزایی ایفا کرده است. این مقام گفته  که حتی اگر کنگره با مبلغی کمتر از آنچه دولت خواسته موافقت کند، به احتمال زیاد ترامپ با آن‌ها توافق خواهد کرد.  

ترامپ روز جمعه دوباره اعلام کرد که آمریکا هیچ چاره‌ای ندارد به جز آنکه یک دیوار مستحکم یا یک مانع فولادی در نوار مرزی خود با مکزیک ایجاد کند.

وی گفته، اگر ما به یک توافق منصفانه با کنگره نرسیم دولت دوباره از 15 فوریه تعطیل  خواهد ‌شود، و من از قدرتی که قوانین و قانون اساسی آمریکا به رئیس جمهور اعطا کرده استفاده می کنم و دیوار مرزی را می سازم."

وی قبلا نیز اعلام کرده بود که اگر با کنگره توافق نکند از قدرتش استفاده می‎کند تا راه رسیدن بودجه نمایندگان را به کنگره مسدود کند – ادعایی که اگر قرار باشد عملی شود با مخالفت سرسختانه دموکرات‌ها بر سر قانونی بودن یا نبودن آن اقدام روبرو خواهد شد.

ترامپ در دفاع از تصمیمش قبلا گفته بود که دیوار مرزی مذکور یک دیوار معمولی نخواهد بود. به گفته وی، این دیوار از جنس فولاد خواهد بود و بخش‌هایی از آن کاملا شفاف است تا سوی دیگر آن دیده شود. در ضمن، دیوار مذکور قرار است کاملا هوشمند و مجهز به سنسورها، مانیتورها و حتی هواپیماهای بدون سرنشینی باشد که از آخرین تکنولوژی روز بهره می ‌برند.

طول مرز آمریکا و مکزیک حدود 3200 کیلومتر است اما ترامپ می‌گوید دولت قصد ندارد تمام آن مسیر را دیوار بکشد بلکه فقط در بخش‌هایی دیوار لازم است که احتمال قاچاق و مهاجرت غیرقانونی زیاد اتفاق می افتد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران