پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433934 تاریخ : 1397/09/29-14:00:07
,8,
اعلام رتبه بندی کارگزاری ها در آینده ای نزدیک/ رویکرد دو سال گذشته سازمان با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست

نایب رییس هیات مدیره کانون کارگزاران خبر داد:

اعلام رتبه بندی کارگزاری ها در آینده ای نزدیک/ رویکرد دو سال گذشته سازمان با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست

حمید رضا مهرآور، نایب رییس هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار شب گذشته در هفتمین گردهمایی هم اندیشی فعالین بازار سرمایه با پیسکسوتان بازار مالی کشور که با حضور دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد؛ ضمن قدردانی از اقدامات سازمان طی دو سال گذشته و برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی و بیان دغدغه ها، عنوان کرد : در این مدت اقدامات دکتر محمدی به عنوان سکاندار بازار سرمایه با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سنا، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان افزود: طی دو سال گذشته ارتباط حرفه ای اهالی بازار سرمایه، کارشناسان و صاحب نظران بورسی و بازار مالی کشور با بدنه سازمان بورس و اوراق بهادار با هیچ دوره ای قابل قیاس نیست و هر تصمیمی که تاکنون از سوی سازمان اتخاذ شده با کسب نظر تخصصی کانون کارگزاران صورت گرفته و این نگاه  شایسته و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به روند بازار سرمایه کشور و مقایسه آن با نهادهای مشابه جهانی عنوان کرد: آمار های جهانی نشان می دهد بازار سرمایه کشور طی یک سال گذشته از معدود بازارهایی با شاخص مثبت در دنیا است. به عنوان نمونه شاخص داوجونز منفی یک درصد، S&P منفی دو درصد، نزدک منفی 5 درصد، فرانسه 5 درصد و تنها نیکی ژاپن یک درصد مثبت بوده و این درحالی است که ما در هشت ماه گذشته 82 درصد بازدهی مثبت را تجربه کرده ایم.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان ادامه داد: قطعا تداوم روند رو به رشد بازار اهمیت دارد. باتوجه به حجم نقدینگی کشور ضروری است محصولات و ابزارهای نوین مالی بازار سرمایه با هدف جذب نقدینگی متنوع تر شوند. در شرایط فعلی توسعه ابزارها و اهرم ها از مهمترین نیازهای بازار است. اگر مسیر جذب نقدینگی در بازار سرمایه هموار شود در این حالت به رغم کاهش شاخص، فعالین بازار سرمایه نگرانی نخواهند داشت و به عنوان مثال بهره برداری از فروش استقراضی حجم زیادی از نقدینگی را جذب می کند و یکی از ضرورت های بازار است.

وی ضمن درخواست از کمیته فقهی برای تسریع فرآیند پذیرش فروش استقراضی، افزود: اکنون افزایش عمق بازار باید در اولویت همه فعالین بازار سرمایه باشد و البته گام های مهم سازمان در این مسیر قابل انکار نیست و شرکت های بزرگی در راه بازار سرمایه هستند، اما باید در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

مهرآور یکی دیگر از راه های افزایش عمق بازار و جذب نقدینگی را سرمایه گذاران خارجی دانست و گفت: همانگونه که عنوان شد بازار سرمایه ما بازدهی 82 درصدی را تجربه کرده و این موضوعی است که باید سرمایه گذاران خارجی از آن مطلع باشند.

نایب رییس هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات صنعت کارگزاری اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش سرمایه یکی از مسایل پیش روی صنعت کارگزاری است. متاسفانه شرکت هایی در گروه بانکی داریم که در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند از جمله دریافت مجوز از بانک مرکزی! لذا امیدواریم در این زمینه مشمول مساعدت سازمان باشیم.

وی افزود: متاسفانه چند روز پیش سامانه معاملات فرابورس دچار اختلال شد و هرچند که این مسایل ماهیت ذاتی فضای آی تی است اما به هرحال برای صنعت کارگزاری مشکلاتی را ایجاد کرد. بخشی از معاملات باطل شد و همچنان در شرکت های کارگزاری مساله مالی خرید سهام حل نشده است. درخواست از سازمان این است که فرآیند ابطال یا عدم ابطال معاملات را تسریع کند.

حمیدرضا مهر آور از اعلام رتبه بندی شرکت های کارگزاری در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: به زودی رتبه بندی شرکت های کارگزاری که منطبق با استانداردهای روز دنیا است را تقدیم سازمان بورس می کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران