پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352038 تاریخ : 1397/04/19-08:00:42
,5,20,
اعلام آمادگی دولت جدید ارمنستان برای اجرای توافق‌های دوجانبه

در سفر اردکانیان به ایروان انجام شد؛

اعلام آمادگی دولت جدید ارمنستان برای اجرای توافق‌های دوجانبه

وزیر نیرو به‌عنوان فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری شب گذشته در ایروان با نخست وزیر ارمنستان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در دیدار با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان پیام دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان را تقدیم وی کرد.

در این ملاقات وزیر نیرو ضمن تشریح مواضع بر حق کشورمان از جمله عدم انحراف ایران از برنامه هسته ای، انجام مذاکرات با 5+1 با حسن نیت و با هدف رفع ابهام و نگرانی  از برنامه هسته ای، تشریح پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجامی طی 3 سال اخیر  و خویشتنداری  پس از خروج آمریکا از برجام، تداوم هم‌زمان برجام و تحریم را غیرممکن دانست و از اقدامات غیر مسئولانه رئیس جمهور آمریکا در نقض برجام و تحمیل مجدد تحریم بر ایران انتقاد کرد.
وی با اشاره به نقض حاکمیت قانون در روابط بین الملل و تضعیف جایگاه سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی با خروج آمریکا از برجام گفت: حراست همه کشورهای از حقوق بین الملل، دیپلماسی و حاکمیت قانون و تایید برجام توسط قطعنامه 2231 شورای امنیت بسیار مهم و مورد تاکید ایران است.
وزیر نیرو با اشاره به باقیماندن ایران در برجام پس از خروج آمریکا تاکید کرد: ایران از همه کشورهای مستقل جهان انتظار دارد ضمن اجرای تعهدات خود در ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت، حفظ برجام را به‌عنوان نمونه ای از حاکمیت قانون و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی وجه همت خود قرار دهند.
اردکانیان در این دیدار بر تعاملات دوجانبه و ضرورت توجه بیشتر به تعاملات اقتصادی، زیست محیطی، انرژی، همکاری مناطق آزاد، اجرایی کردن توافق‌نامه تعرفه ترجیحی بین اتحادیه اوراسیا با ایران و سفرهای متقابل مقامات دو کشور تاکید کرد.
در این دیدار، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان ضمن اشاره به سابقه روابط دیرینه دو کشور و تاکید بر استفاده از ظرفیت های اقتصادی موجود با تایید اظهارات اردکانیان درخصوص مسایل فیمابین دو کشور، آمادگی دولت جدید ارمنستان را جهت اجرای توافق‌های دوجانبه اعلام کرد.
وی با اشاره به مشکل و محدودیت های تجارت بین دو کشور خواستار  بررسی و رفع موانع تجاری شد.
پاشینیان با اشاره به اهمیت حفظ روابط ارمنستان با همه کشورها ابراز امیدواری کرد که موضوع برجام از طریق مذاکره بین طرفین حل و فصل شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران