پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352238 تاریخ : 1397/04/23-12:47:08
,17,10029,
اعتبار 3500 میلیارد تومانی برای طرح تحول سلامت در سال 1397

معاون امور علمی،‌ فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور:

اعتبار 3500 میلیارد تومانی برای طرح تحول سلامت در سال 1397

معاون امور علمی،‌ فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، در نخستین نشست اقتصاد سلامت با موضوع «وضعیت و دورنمای طب عمومی در اقتصاد سلامت» گفت: پزشکان عمومی گرانقدرترین نیروی انسانی در اقتصاد سلامت با اثربخشی بالا هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر سعید نمکی در این نشست که به همت انجمن پزشکان عمومی کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: در سال‌های بعد از انقلاب دستاوردهای ارزشمندی در کسب شاخص‌های بهداشتی نصیب جمهوری اسلامی ایران شد. توسعه شبکه بهداشتی درمانی، افزایش ایمن‌سازی گروه‌های آسیب‌پذیر، مراقبت از زنان باردار، مایع درمانی خوراکی، ترغیب تغذیه با شیر مادر و ثبت منحنی رشد و کاهش سوء تغذیه کودکان، ازجمله راهکارهایی بود که توانست مرگ و میر کودکان و زنان و گروه‌های آسیب پذیر را به‌شدت کاهش دهد.

وی گفت: در سال‌های بعد از انقلاب در دستاوردهای سلامت در 23 کشور مدیترانه رتبه اول را کسب کردیم و در گسترش واکسیناسیون و ‏شاخص‌های دیگر توانستیم در دنیا بدرخشیم. اگر بخواهیم دو عامل مهم و نیروی انسانی شاخص را در این دستاوردها نام ببریم، ‏بهورزها و پزشکان عمومی هستند. سهل‌الوصول‌ترین و کم هزینه‌ترین با اثربخشی بالا، این دو دسته از نیروهای انسانی بودند.‏

دکتر نمکی افزود: در حال‌حاضر چالش‌هایی مانند: بیماری‌های غیرواگیر، بهداشت روان، سلامت شهروندان حاشیه شهرها، سلامت سالمندان و توجه به سلامت مردان نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که باز هم نقش پزشکان عمومی بسیار پررنگ‌تر از دیگر گروه‌های پزشکی است.

معاون امور علمی،‌ فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه به نقش موثر طرح  تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با دقت نظر مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه‌ریزی در راستای منطقی‌کردن هزینه‌های طرح، استقرار سیستم ارجاع، پزشک خانواده، گایدلاین‌های بالینی و پرونده الکترونیک سلامت دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری با نشست‌های مکرر با مسوولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بسته‌های مهم طرح تحول سلامت، بازنگری و 3500 میلیارد تومان به این طرح اختصاص می‌یابد. همچنین در بسته‌هایی همچون کاهش هزینه‌های بستری از جیب بیمار، هزینه‌هایی بیش از سال قبل نیز پرداخت خواهد شد.

دکتر نمکی با اشاره وضعیت دارو گفت: تلاش می‌کنیم در زمینه داروهای مورد نیاز هیچ‌گونه هزینه اضافی به بیماران تحمیل نشود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران