پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310860 تاریخ : 1396/09/21-18:02:50
,5,10025,
اظهار امیدواری وزیر نفت به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چین در ایران

اظهار امیدواری وزیر نفت به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چین در ایران

وزیر نفت، روابط ایران و چین را در بخش انرژی گسترده دانست و افزود: بخش خصوصی چین در ایران سرمایه گذاری کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بیژن زنگنه، عصر امروز (سه شنبه، 20 آذرماه) در دیدار با ونگ یانگ گئو، رئیس اتاق بازرگانی بین المللی چین اظهار کرد: ایران و چین روابط گسترده و بسیار مستحکمی در بخش‌های مختلف بخش انرژی با شرکت‌های چینی دارند.

وی افزود: امیدواریم این سفر سبب توسعه و تحکیم این روابط شود و در کنار افزایش سطح مبادلات تجاری 2 کشور، شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شرکت‌های چینی در ایران باشیم.

همچنین رئیس اتاق بازرگانی بین المللی چین در این دیدار به روابط گسترده ایران و چین اشاره و اظهار کرد: همانطور که اطلاع دارید چین دارای کمبود منابع انرژی است و این در حالی است که ایران، دوست قدیمی مان  منابع غنی نفت و گاز دارد که این می تواند به گسترش روابط 2 کشور کمک کند.

وی با بیان این که روابط رو به رشد ایران و چین با همه سختی‌ها ادامه یافت، افزود: ایران و چین می توانند در زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایران، نفت و پتروشیمی با یکدیگر همکاری کنند.

مبادلات تجاری ایران و چین پارسال 31 درصد رشد داشته است. در دیدار رؤسای جمهوری دو کشور قرار براین شد تا سطح مبادلات تجاری تهران-پکن تا 600 میلیارد دلار در سال برسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 344
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران