پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350788 تاریخ : 1397/03/26-11:50:17
,17,10034,
اصلاح قوانین برخورد با تخلفات مالی در شبکه های اجتماعی

نظارت بر فناوری های ها نوین با خلا قانونی؛

اصلاح قوانین برخورد با تخلفات مالی در شبکه های اجتماعی

معاون وزیر اقتصاد بر ضرورت اصلاح قوانین برای برخورد با تخلفات مالی که در شبکه های اجتماعی صورت می گیرد، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ عبدالرحمن ندیمی بوشهری، درباره شیوه های نظارت بر فناوری های نوین مالی و فین تک ها از سوی نهاد ناظر، گفت: این موضوع از جمله خلاهای قانونی است که در کشور با آن مواجه هستیم.

وی خواستار اصلاح قانون بانکداری درباره تخلفات مالی با استفاده از فناوری های نوین و شبکه های اجتماعی شد و افزود: قانونی که چند سال پیش درباره بانکداری به تصویب رسید، نیازمند آن است که به روز رسانی شود زیرا در آن زمان فناوری های نوین تا این اندازه پیشرفت نکرده بود.

عضو شورای پول و اعتبار همچنین اضافه کرد که حتی قانون مدنی کشور در برخی از موارد در زمینه تخلفات مالی که در شبکه های اجتماعی صورت می گیرد، نیازمند اصلاح است.

ندیمی بوشهری گفت: امروزه با توجه به پیشرفت های انجام شده در فناوری های مالی، یکسری از ابزارها به وجود آمده که نحوه نظارت بر آنها در قوانین قبلی پیش بینی نشده و حتما باید با اصلاح قوانین، نظارت کافی و قوی بر روی آنها به وجود بیاید.

معاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: تمامی عملیات بانکی و مالی باید تحت نظارت نهاد ناظر باشد؛ در هیچ کجای دنیا نیز بدون نظارت کافی نهاد ناظر نمی توان عملیات بانکی و مالی انجام داد.
وی اضافه کرد: هر گونه عملیات بانکی مانند اعطای پول، خرید، فروش و حواله از جمله حقوق مدنی است و باید تحت نظارت باشد تا حق هیچ فردی پایمال نشود.

با توسعه شبکه های اجتماعی در سال های اخیر میزان جرائم مالی از این طریق گسترش داشته و پلیس فتا نیز طی گزارشات دوره ای وضعیت جرائم مالی را ارائه و به شهروندان هشدار جدی را ارائه می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 255
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران