پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463976 تاریخ : 1398/02/16-17:27:54
,8,
اصلاح بازار کوتاه مدت است/ حرکت شاخص طبیعی است

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان:

اصلاح بازار کوتاه مدت است/ حرکت شاخص طبیعی است

بر اساس اطلاعاتی که در شرایط فعلی از بازار، روند فعالیت شرکت ها و گمرک می گیریم یا در بررسی اقلام بر اساس ارزش های دلاری یا ریالی، می بینیم که هنوز شرکت ها برای رشد جا دارند؛ چراکه صادرات ما در اغلب شرکت ها در حال انجام است و خوشبختانه با مشکل خاصی در این زمینه مواجه نیستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمیدرضا مهرآور، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در تحلیل بازار گفت: همواره پس از چند روز مثبت بازار سرمایه نیاز به اصلاح و استراحت دارد و طی بیش از 20 سال فعالیتم در بازار سرمایه بارها شاهد چنین روندهایی بوده ام. چراکه قرار نیست همیشه و هر روز بازار مثبت باشد و تجربه روزهای منفی و ریزشی نیز عادی است.

وی با تاکید بر این که اصلاح بازار مشابه مهرماه سال گذشته طولانی مدت نیست خاطرنشان کرد: اصلاح طی یک یا دو روز آینده تمام خواهد شد و از هفته آینده روند به شرایط عادی و رو به رشد برخواهد گشت.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در تشریح دلایل خود برای پیش بینی بازگشت سریع روزهای مثبت به بازار سرمایه تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که در شرایط فعلی از بازار، روند فعالیت شرکت ها و گمرک می گیریم و یا در بررسی اقلام بر اساس ارزش های دلاری یا ریالی، می بینیم که هنوز شرکت ها برای رشد جا دارند؛ چراکه صادرات ما در اغلب شرکت ها در حال انجام است و خوشبختانه با مشکل خاصی در این زمینه مواجه نیستند.

پول از بازار خارج نشده است

مهرآور با بیان این که "روندهای طی شده روزهای گذشته در بورس دارای شتاب زیادی بوده است" افزود: طبیعی است که وقتی در چندین روز متوالی قیمت سهام به شدت رشد پیدا می کنند، در برخی از آنها که از یک سود منطقی برخوردار شده اند ترجیح به شناسایی سود و خروج از سهم اتفاق بیافتد و سهامداران اقدام به ایجاد تحول در پورتفوی خود کنند.

وی با تاکید بر این که این مسائل همواره جزو ویژه گی های طبیعی بازار است افزود: بررسی شاخص و اطلاعات موجود نشان می دهد که پول از بازار خارج نشده است و اصلاح کوتاه مدت بازار در این روزها به دلیل تغییر در ذائقه معامله گران است، بنابراین جای نگرانی برای سایر سهامداران و فعالان بازار اعم از سهامداران خرد یا کلان وجود ندارد.

سهامداران ریسک گریز به دنبال سهام بنیادی باشند

این فعال بازار سرمایه در توصیه به سهامداران خرد که اغلب با دیدن روزهای منفی بازار و روند طبیعی اصلاح شاخص دچار هیجان می شوند و حتی ممکن است بی دلیل اقدام به خروج از سهام خود کنند نیز گفت: این سهامداران در شرایطی که به دلیل نداشتن اشراف بر بازار به هیجانات اغلب کاذب مبتلا می شوند بهتر است که از ابتدا به دنبال سهامی با اطلاعات فاندامنتال بهتر باشند.

وی با تاکید بر این که سهام بنیادی بهترین گزینه برای ریسک گریزها و کم تجربه های بازار است خاطرنشان کرد: بهتر است افراد قبل از ورود به سهم نسبت به اطلاعات بنیادی آن بررسی های لازم را انجام دهند؛ چراکه اگر در سهام کوچک و یا فاقد تحلیل بنیادی قانع کننده وارد شوند، قطعا در درازمدت ضرر خواهند کرد. این در حالی است که ورود به سهام بنیادی جای نگرانی ندارد،چون متعلق به شرکت های بزرگ است و این شرکت ها همواره از سهامداران خود حمایت می کنند.

بازار تا پایان بهار به رشد ادامه می دهد

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در خصوص روند پیش روی گفت: من نسبت به مجامع پیش رو بسیار خوشبین هستم و معتقدم که شرکت ها تا به امروز سود خوبی را ساخته اند و به این روند نیز ادامه خواهند داد.

وی یادآور شد:ادامه این سودسازی در مدت باقی مانده به این برمی گردد که در روزهای آتی روند افزایش قیمت ها و شاخص ها چگونه باشد.

حمیدرضا مهرآور صفر شدن فروش نفت ایران را غیرممکن خواند و در پیش بینی روند فعالیت گروههای بازار در مدت باقی مانده تا زمان برگزاری مجامع گفت:برخی صنایع بورسی ما مصرف داخلی دارند و صادراتی ها نیز به فعالیت خود ادامه می دهند. در این میان صنایعی مانند فولاد، مس و صنایع غذایی نسبت به سایر صنایع بورسی شرایط بهتری دارند و به طبع اقبال به سمت این صنایع بیشتر است.

وی درباره روند پیش روی صنایع وابسته به نفت نیز یادآور شد: به دلیل این که همواره روش های مختلفی برای صادرات نفت همچون سوآپ وجود دارد، صنایع وابسته به نفت نیز از یک رشد نسبی بی نصیب نخواهند ماند و حتی می توان به برخی پالایشی ها و پتروشیمی ها به عنوان صنایع رو به رشد در ماه های آینده نگاه کرد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 317
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران