پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310759 تاریخ : 1396/09/20-11:59:07
,10029,10031,
آشنایی با برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور

آموزش

آشنایی با برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور

سازمان غذا و دارو برای کلیه محصولات سلامت محور اعم از خوراکی، آرایشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی وجود برچسب اصالت و سلامت را الزامی نموده است که نحوه استفاده از این برچسب ها را برای شما توضیح میدهیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مصرف اقلام خوراکی، آرایشی و بهداشتی سالم یکی از بزرگترین دغدغه های جامعه امروز است.

با توجه به اینکه بخش زیادی از این کالاها از کشور های دیگر وارد کشور ما می شود، کنترل و نظارت سازمانهای ذیربط از جمله سازمان غذا و دارو از محل تولید، حمل و نقل تا عرضه کالا بسیار حائز اهمیت می باشد. 

 یکی از راه های اطمینان از اصالت و سلامت این گونه کالاها وجود برچسب های اصالت بر روی کالا می باشد.

سازمان غذا و دارو برای کلیه محصولات سلامت محور اعم از خوراکی، آرایشی، بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی وجود برچسب اصالت و سلامت را الزامی نموده است.

بازرسان معاونت غذا و دارو کلیه محصولات سلامت محور را در سطح عرضه مورد بررسی قرار داده و در صورت مشاهده اقلام فاقد برچسب اصالت اقدام به جمع آوری کالا می نمایند.

 در حال حاضر کلیه محصولات سلامت محور بایستی دارای برچسب اصالت یا برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت باشند و هیچگونه برچسب دیگری مورد تایید نمی باشد.

 مشخصات برچسب های ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت

 

برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت دارای بخش های زیر می باشد:

     –        شناسه تجاری فرآورده (GTIN)

     –        شناسه ردیابی، رهگیری (UID)

     –        شماره سری ساخت (Lot/Batch Number)

     –        تاریخ انقضا (Exp Date)

     –        شناسه اصالت

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 368
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران