پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 316497 تاریخ : 1396/12/14-11:48:30
,20,
اشتغال و توسعه بدون بانک ها غیرممکن است

رییس جمهور:

اشتغال و توسعه بدون بانک ها غیرممکن است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، در مجمع عمومی بانک مرکزی، با تقدیر از همراهی های نظام بانکی کشور با دولت گفت: اشتغال و توسعه بدون حضور بانک ها غیرممکن است و اگر مشارکت بانک ها در سال های اخیر نبود این میزان اشتغال جدید ایجاد نمی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر روحانی با اشاره به اینکه مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک ها جمعی هستند که می توانند برای آینده کشور تصمیم ساز و تصمیم گیر باشند افزود: سیاست های بانک مرکزی در چهار ساله دولت یازدهم براساس شاخص های اقتصادی در مجموع موفق بوده است.

رییس جمهور تک رقمی شدن نرخ تورم پس از 26 سال را کاری سخت توصیف و تاکید کرد: اعتماد مردم به کنترل تورم موضوع مهمی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی و افراد عادی جامعه است و خواسته من از بانک مرکزی این است که این روند در سال آینده نیز تداوم یابد.
رییس مجمع عمومی بانک مرکزی امید و اعتماد را اساس اداره کشور برشمرد و اضافه کرد: کشوری هستیم با سرمایه های بزرگ و ملتی بزرگ تر و مردم باید بتوانند به بانک مرکزی و به بانک ها اعتماد کنند.
وی با بیان این که شفافیت در بلند مدت به نفع همگان خواهد بود و عدم شفافیت نفع کوتاه مدت دارد گفت: پول اشخاص و مردم نزد بانک ها امانت است و باید بهترین بهره برداری بر مبنای عدالت مورد تاکید مقام معظم رهبری از آن صورت پذیرد.
دکتر روحانی امروز شاهد افزایش اعتماد مردم به بانک هستیم که این حاصل نظارت بیشتر بانک مرکزی، افزایش سرمایه بانک ها، بهبود ارتباط با بانک های خارجی، و جداسازی غده سرطانی موسسات غیرمجاز از اقتصاد کشور بوده است.
وی ساماندهی موسسات غیرمجاز را اقدامی بزرگ با همکاری قوای سه گانه ذکر و تصریح کرد: موسسات غیرمجاز در دهه 80 ایجاد شدند که با فریب مردم و وعده پرداخت سودهای بالا، روز به روز بر بدهی خود افزودند و دولت و دو قوه دیگر را دچار چالش کردند و تا کنون 20 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل سپرده گذاران این موسسات تخصیص یافته است.
رییس جمهور با بیان این نکته که رشد اقتصادی سال 96 بدون احتساب بخش نفت 6 درصد خواهد بود، گفت: مطمئن هستم مردم می توانند به آینده اقتصاد کشور امیدوار باشند و ترسیم آینده روشن اقتصادی یکی از وظایف بانک مرکزی است.
دکتر روحانی همچنین در این مجمع از اجرای طرحی بزرگ در حوزه تولید مسکن با محوریت بازسازی بافت های فرسوده و ایجاد اشتغالی به میزان 280 هزار نفر با مشارکت بانک ها خبر داد و در بخش پایانی سخنرانی خود از تلاش های نظام بانکی کشور، مدیران و کارکنان بانک ها در سال های اخیر تقدیر کرد.
رییس جمهور بر انطباق و همگامی بانک های ایرانی با آخرین آیین نامه ها و استانداردهای بین المللی تاکید کرد و افزود: بانک های ما باید هم مدرن باشند و هم اسلامی.
براساس این گزارش دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت به همراه اعضای هیات مدیره و هیات عامل این بانک در این مجمع حضور داشتند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 354
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران