پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 249545 تاریخ : 1395/09/02-10:50:10
,10028,10030,
اشتغال 35 درصدی زنان تحصیلکرده

اشتغال 35 درصدی زنان تحصیلکرده

دبیر فراکسیون زنان و خانواده مجلس با اشاره به اشتغال 35 درصدی زنان تحصیلکرده در کشور، گفت: از این میزان تنها 15 درصد در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، معصومه آقاپور ، با اشاره به انتصابات جدید در دولت و به کارگیری زنان تحصیلکرده در مناصب بالای دولتی افزود: زنان تحصیلکرده ایران از قابلیتهای زیادی برخوردارند، این در حالی است که تنها 35 درصد از زنان تحصیلکرده وارد کار می شوند و از این میزان فقط 15 درصد در دستگاههای دولت است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از زنان شاغل و تصویب طرحهایی در پشتیبانی از مادران شاغل ادامه داد: در حال حاضر قانون 9 ماهه مرخصی زایمان الزامی نیست. اگرچه چندین بار لوایحی در مجلس آمده و مجلس مصوباتی داشته است، اما به دلیل بار مالی تحمیلی برای دولت، شورای نگهبان آن را رد کرده است. در حال حاضر دولت و دستگاهها مکلف به اجرای این قانون نیستند با این حال در برخی دستگاههای دولتی و وزارتخانه‌ها و همچنین سازمانهای نظامی در حال اجراست.

دبیر فراکسیون زنان و خانواده مجلس تاکید کرد: مابه التفاوت مرخصی شش ماهه و 9 ماهه زایمان باید از سوی دولت پرداخت شود و این بار مالی زیادی را می طلبد. همچنین این رقم در بخش خصوصی باید از سوی کارفرما پرداخت شود و در اینجاست که مشکلات مادران شاغل بیشتر مشاهده می شود.

آقاپور خاطرنشان کرد: فراکسیون زنان مجلس به شدت پیگیر این قضیه است تا به نوعی حمایت از مادران شاغل انجام شود.

وی با اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست در اولویت قرار گرفته و این موضوعات در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است. امیدواریم با اجرای سرفصل عدالت جنسیتی در طول برنامه ششم، بخشی از مشکلات زنان از اقشار مختلف حل شود و آثار تصمیمات مسئولان در دولت و مجلس برای جامعه زنان کشور ملموس باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران