پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494294 تاریخ : 1398/09/06-16:56:11
,13,4,
آسیا برای حل بحران غذا به 800 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد

ظرف 10 سال آینده

آسیا برای حل بحران غذا به 800 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد

آسیا قادر به تامین غذای مورد نیاز خود نیست و در 10 سال آینده نیازمند 800 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دیگر برای تولید غذای بیشتر و تامین نیازهای خود می‌باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، گزارش چالش غذایی آسیا که این هفته منتشر شد نشان می‌دهد که آسیا قادر به تامین غذای مورد نیاز خود نیست و در 10 سال آینده نیازمند 800 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دیگر برای تولید غذای بیشتر و تامین نیازهای خود می‌باشد.

در این گزارش که توسط پی‌دابلیوسی رابوبانک و شرکت سرمایه‌گذاری تاماسک تهیه شده، آمده است: هزینه‌کردها برای غذا از 4 تریلیون دلار در 2019، بیش از 2 برابر شده و در 2030 به بیش از 8 تریلیون دلار خواهد رسید. جمعیت آسیا در حال رشد است و مصرف‌کنندگان خواهان غذای سالم‌تر، ایمن‌تر و پایدارتری هستند. 

طبق نظر نویسندگان و مولفان این گزارش، در صورتی که این سرمایه‌گذاری انجام نشود صنعت غذای آسیا نمی‌تواند از عهده تقاضای بازار برآید و تامین غذا برای جمعیت سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. این در حالی است که آسیا در حال حاضر هم برای تامین نیازهای اساسی خود به شدت به کشورهای دیگر وابسته است.

ریچارد اسکینر، از پی‌دابلیوسی، می‌گوید: غذا مساله حساسی است و در گذشته جنگ‌ها و شورش‌های بسیاری بر سر آن به راه افتاده است و احتمالا این وضعیت در آینده هم ادامه خواهد داشت. 

اسکینر می‌گوید: در دهه پیش رو یک فرصت سرمایه‌گذاری 800 میلیارد دلاری در بخش کشاورزی آسیا وجود دارد که تکنولوژی و نوآوری می‌تواند نقشی کلیدی در آن ایفا کند. جمعیت آسیا در دهه آینده 250 میلیون نفر رشد خواهد داشت که این معادل یک اندونزی دیگر است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران