پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279039 تاریخ : 1396/02/04-15:56:09
,10028,10031,
استقرار نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان تا پایان برنامه ششم

در دومین نشست شورای عالی نماد مطرح شد:

استقرار نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان تا پایان برنامه ششم

دومین شورای عالی سند نظام مراقبت اجتماعی با حضور دستگاه‌های عضو در وزارت آموزش و پرورش آغاز شد و دستگاه‌ها به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در این خصوص پرداختند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مهرزاد حمیدی در دومین نشست شورای عالی سند نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان(طرح نماد) که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه این جلسه در حالی برگزار می شود که شاهد پیشرفت اقدامات انجام شده در راستای کاهش آسیب های اجتماعی هستیم گفت: طرح نماد زمانی شکل گرفت که تمام دستگاهها به این یقین رسیدند که پیشگیری بر درمان مقدم است.

وی افزود: انرژی خود را بر درمان و مقابله می گذاریم اما همه دستگاه ها به این نتیجه رسیده اند باید روی پیشگیری سرمایه گذاری خوبی صورت گیرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از طریق این سند به دنبال ایجاد هم افزایی میان دستگاه‌ها بودیم گفت: طرح نماد، نماد یک کار تیمی در سطح ملی است. زمانی که کار را شروع کردیم معاونت پیشگیری قوه قضاییه همراه ما بود و ما پس از آن ائتلافی با حضور 9 دستگاه تشکیل دادیم و وزارت کشور و استانداران نیز به این مجموعه اضافه شدند.
حمیدی افزود: امروز تولیدات نماد رونمایی خواهد شد. 64 راهنمای آموزشی و 40 راهنمای غربالگری و 40 راهنمای مداخله از این جمله هستند که طی یکسال اخیر تولید شده‌اند.
بر اساس این گزارش، دکتر طهماسبی از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز با بیان اینکه دانشگاه علوم بهزیستی یک سال پیش به عنوان قطب علمی طرح نماد قرار گرفت و حدود 77 طرح بارگذاری شده روی سایت مربوطه در مدارس پایلوت مورد استفاده قرار گرفت گفت: امیدواریم دستگاههای نیمه فعال در سال جاری فعال شوند و برای تعمیم آن کمک کنند.
وی افزود: برای آحاد دانش آموزان نظام غربالگری و ارجاع دچار ضعف هایی است و دارای یک برنامه یکپارچه نیستیم، پس از استخراج مدل علمی تطبیقی حول محور پیشگیری خانواده محور از سوی دانشگاه تهران، سند ائتلاف و عمل با همکاری همه دستگاه‌ها تدوین شد و ارکان پروژه بلافاصله شکل گرفت.
مدیرکل پیشگیری و فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه این پروژه مصوبه شورای عالی رفاه را دریافت کرد و دارای بودجه خوبی در سال اول اجرا بود گفت پنج کارگروه موضوعی شکل گرفته است که هر یک قرار است یک محور اساسی را پیگیری کنند. قرار است تا پایان برنامه ششم این پروژه در تمام مدارس کشور مستقر شود.
زنگانه ادامه داد: در ابتدای راه طرح در 72 مدرسه در شش استان پایلوت می شود. امید است سال آینده شاهد این باشیم که در هر استان تعداد محدودی مدرسه به فاز پایلوت اضافه شوند تا پس از بررسی های تحلیلی و ارزیابی های لازم بتوانیم تا پایان برنامه ششم این طرح را به کل کشور تعمیم دهیم.
دکتر نوروزی،مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم با بیان اینکه برای پیاده سازی سامانه نماد طبق انتظارات کارگروههای مربوط، شرکت زیر مجموعه بنیاد برکت با اعتبار 1.5 میلیارد تومان گام‌هایی برداشته است.
وی افزود :کار تولید نرم افزار را شروع کردیم و تلاش کردیم قابلیت اتصال با سایر نرم افزارها را داشته باشد. سامانه سنجش و پرونده سلامت دانش آموزان با این سامانه در ارتباط است. یک تحلیل داده ها و به عنوان دینا سنتر از سوی ستاد امام در اختیار ما قرار گرفت.
مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه اطلاعات 18 هزار دانش آموز از 72 مدرسه در شش استان وارد سامانه شد گفت: برای تمام این مدارس امکانات سخت افزاری خریداری شده و برای 10 مدرسه معین امکان ارائه مشاوره از راه دور با تجهیزات کامل فراهم شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 231
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران