پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452978 تاریخ : 1398/01/25-16:55:06
,6,
استقبال مردم از لاستیک ایرانی بیش از لاستیک خارجی است

استقبال مردم از لاستیک ایرانی بیش از لاستیک خارجی است

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و فیلتر خودرو بیان می کند که امسال باید همگی دست به دست هم دهیم تا تولید رونق یابد و مشکلات کمتر از سال گذشته شود، چراکه درخصوص محصولاتی نظیر روغن و فیلتر به واردات نیاز نداریم و تولید داخلی این محصولات وجود دارد و تنها باید از تولیدکنندگان حمایت کرد تا تولیدات را افزایش و به بازار عرضه کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، داوود سعادتی نژاد درخصوص اقدامات مورد نظر اتحادیه برای کاهش مشکلات حوزه لاستیک، روغن و فیلتر و بهبود وضعیت در سال 98 گفت: تا این لحظه و در آغاز سال جدید قیمت محصولات افزایش نداشته است. امسال سال رونق تولید است و اتحادیه در راستای کمک به افزایش تولید داخلی کمک خواهد کرد. اگر تولیدات داخلی افزایش یابد و توزیع محصولات به درستی صورت گیرد مشکلات این حوزه کاهش خواهد یافت چراکه مساله اصلی تولید و توزیع صحیح در بازار است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و فیلتر خودرو افزود: با پیگیری های انجام شده از فعالیت دلالان کاسته شده و با پیگیری های اتحادیه محصولات به قیمت مصوب در بازار توزیع می شود. واحدهای تعویض روغنی، روغن موتور کافی در اختیار دارند و کارخانه ها روغن عمده فروشان و خرده فروشان را تامین می کنند و تا این لحظه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

سعادتی نژاد درخصوص افزایش قیمت روغن موتور در سال گذشته به دلیل عدم توزیع مناسب و راهکارهای پیشگیری از آن در سال جدید گفت: قیمت روغن موتور در کارخانه افزایش پیدا نکرده و کارخانه ها محصول را با قیمت مصوب ارائه می دهند و علت افزایش قیمت ها عدم توزیع مناسب بوده است، مثلا این امکان وجود دارد که یک نماینده عمده فروش که باید محصولات را به زیرمجموعه خود توزیع می کرده این کار را انجام نداده و اینگونه مسائل، مشکلاتی را در حوزه توزیع به وجود آورده بود. اگر محصولات از کانال اصلی توزیع شوند مشکلی از نظر تولید و توزیع نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و فیلتر خودرو درخصوص برنامه های اتحادیه برای بهبود توزیع محصولات گفت: اتحادیه سعی در پیشگیری عدم توزیع مناسب و انجام هماهنگی های لازم دارد اما وزارت صمت باید نظارت و بررسی بیشتری داشته باشد. برخی کارخانه ها به خاطر تهیه مواد اولیه ارزبر هستند و لازم است وزارتخانه در این خصوص مساعدت بیشتری داشته باشد.

وی درخصوص میزان مصرف مردم از لاستیک ایرانی و راهکارهای لازم برای افزایش مصرف لاستیک ایرانی در بین مشتریان گفت: با توجه به قیمت بالاتر لاستیک های خارجی، مصرف لاستیک ایرانی برای مردم به صرفه تر است و استقبال مردم از لاستیک ایرانی بیش از لاستیک خارجی است، مگر درخصوص لاستیک هایی که در داخل تولید نشوند و باید در خصوص واردات اینگونه لاستیک ها نظارت مناسب و کاملی وجود داشته باشد و آمار و ارقام دقیق اعلام شود تا نظارت بیشتری در این خصوص وجود داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و فیلتر خودرو در پایان گفت: در نظر داریم امسال مشکلات کمتر از سال گذشته باشد. امسال باید همگی دست به دست هم دهیم تا تولید رونق و افزایش یابد زیرا ما نیاز به واردات روغن و فیلتر نداریم و تولید داخلی این محصولات وجود دارد و تنها باید از تولیدکنندگان حمایت کرد تا تولیدات را افزایش و به بازار عرضه کنند تا مشکلات کاهش یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 253
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران