پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 493313 تاریخ : 1398/08/19-18:11:42
,10030,
استقبال از ایده های نو فرش در قالب طرح تاپ

استقبال از ایده های نو فرش در قالب طرح تاپ

فرشته دست‌پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران در آیین تجلیل از مفاخر فرش دستباف از طرح تاپ خبر داد، در این طرح از ایده‌های نو دانش پژوهان و دانش آموختگان این حوزه در قالب طرح "تاپ" استقبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، فرشته دست‌پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران در آیین تجلیل از مفاخر فرش دستباف اعلام کرد: مرکز ملی فرش دستباف بعنوان متولی فرش دستباف در کشور، از ایده‌های نو دانش پژوهان و دانش آموختگان این حوزه در قالب طرح "تاپ" استقبال می‌کند. همچنین موسسه مطالعات وزارت صمت نیز برای حمایت از طرح‌های پژوهشی اعلام آمادگی کرده است. لذا در حوزه فرش‌های دستباف طرح‌های پژوهشی ارسال نشده تا بعنوان حامی هزینه‌های طرح را پرداخت کنیم.

وی گفت: اتحادیه‌ها تنها تشکل‌های قوی در حوزه فرش هستند، انجیوهایی که مطالبات فرش دستباف را از جوامع بین‌المللی بگیرند را نداریم، بیش از 75 درصد از فعالین این حوزه بانوان هستند، متاسفانه نتوانستیم مطالبات زنان کشورمان را در صنعت فرش بررسی کنیم.

 

فرشته دست‌پاک: سال گذشته بودجه بیمه تامین اجتماعی را با حمایت مجلس گرفتیم، امروز کشور شرایطی ندارد که بودجه را وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی بیمه در اختیار ما بگذارد؛

 

دست‌پاک یکی از دغدغه‌های این حوزه را بیمه تامین اجتماعی دانست و افزود: باید انقدر بافندگان فرش را توانمند کنیم تا نیازمند حمایت‌های اینچنینی نباشند، سال گذشته بودجه بیمه تامین اجتماعی را با حمایت مجلس گرفتیم، امروز کشور شرایطی ندارد که بودجه را وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی بیمه در اختیار ما بگذارد؛ بودجه هست به محض اینکه وزارت کار اعلام کرد باید پرداخت صورت گیرد. اما براساس تفاهم نامه‌ای که با صندوق عشایری و روستایی صورت گرفته اعلام آمادگی کرده که همه شرایطی که قالی بافان در بیمه تامین اجتماعی می‌توانند داشته باشند را پذیرفته است.

وی با بیان اینکه باید کارگاه‌های فرش بافی استاندارد سازی شوند، افزود: چرا ایران کانون کارفرمایی در حوزه فرش دستباف ندارد؟ چرا در استان‌ها انجمن‌های کارفرمایی که با وزارت کار مرتبط هستند و در انتها به سازمان ملل مرتبط هستند وجود ندارد؟ ایران جز هیچ کدام از جوامع بین‌المللی فرش دستباف نیست، این علامت سوالی است که جامع علمی در حوزه فرش دستباف باید به آن بپردازد و نسبت به این موضوع باید تشکل‌هایی را داشته باشیم که مطالبات حوزه فرش را از این طریق پیگیری کند.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 332
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران