پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446321 تاریخ : 1397/10/29-11:47:51
,17,21,
استفاده از منابع صندوق توسعه به دلیل شرایط خاص است

تابش با اشاره به کاهش سهم صندوق توسعه ملی در بودجه 98:

استفاده از منابع صندوق توسعه به دلیل شرایط خاص است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید در شرایط اضطراری دولت باید از همه ظرفیت ها خود حتی صندوق توسعه ملی برای آنکه به معیشت مردم آسیب وارد نشود استفاده کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به انتقاداتی که در زمینه کاهش سهم صندوق توسعه در لایحه بودجه سال 98 وجود داد، گفت: از یک طرف حق را به جانب دولت می دهم زیرا در شرایط حساس فعلی که وظیفه تامین منابع لازم برای اداره کشور را عهده دار است باید از همه ابزارها برای تحقق این امر استفاده کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: از طرف دیگر حق می دهم به نهادهای نظارتی که بخواهند به وظیفه نظارتی خود عمل کنند تا عیب ها وایرادات بیان شوند، اینکه باید منابع صندوق توسعه نظارت پذیر باشد امر درستی است.

نماینده مردم اردکان در مجلس دهم شورای اسلامی توضیح داد: لایحه بودجه سال 98 در ابتدا در یک سقف و با برداشت مبلغی مشخص از صندوق توسعه ملی تنظیم و به مجلس ارسال شد، در این میان مقام معظم رهبری رهنمودهایی دارند و و منطبق به رهنمودهای ایشان مجدد بودجه در دولت چکش کاری شد و با دو سقف به مجلس ارسال شد.

اقتصاد کشور در حالت خاص است

وی تاکید کرد: این مسائل نشان دهنده این است حالت های اضطراری در اقتصاد کشور وجود دارد،این حالت مثل وضعیت بیماری است که دچار سکته قلبی شده آن وقت باید آمپول آتروپین  به مریض تزریق کنند با دستگاه شوک هم بدهند به اصطلاح احیا شود.

تابش  با بیان اینکه در مسیر احیا ممکن است قفسه سینه بیمار شکسته شود، گفت: برای احیای هر وضعیت اضطراری هر کاری انجام می شود، در اقتصاد هم همین رویه را باید در پیش بگیریم تا ازاین پیچ را در سایه مقاومت مردم و با استفاده از همه ظرفیت ها عبور کنیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: برای عبور از این پیچ نباید اقتصاد و معیشت مردم تحت شعاع قرار گیرد از این رو می توان از همه ظرفیت های مجود از جمله صندوق توسعه ملی  بهره گرفت، البته تاکید می کنم بعد از عبور این شرایط همه چی باید درمدار خود باید قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: ستاد هماهنگی اقتصادی سران قوا که با تدبیر به جای مقام معظم رهبری شکل گرفت  یک کار فرا قانونی و فرا قوه ای است،الزامات امروز کشور و اداره آن رهبری معظم را به این موضع گیری رساند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: بنابراین باید شرایط اضطراری را اصل قرار دهیم و همراهی کنیم  تا از این وضعیت گذر کرد، زمانی که شرایط عادی شد آن وقت باید همه چیز در جای خود  قرار گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران