پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450163 تاریخ : 1397/12/08-17:18:55
,17,10028,
استانداران ایجاد اشتغال را در اولویت کارهای خود قرار دهند

شریعتمداری در نشست استانداران:

استانداران ایجاد اشتغال را در اولویت کارهای خود قرار دهند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست استانداران ضمن تاکید بر اشتغال پایدار گفت: یکی از حوزه های اشتغال پایدار مربوط به اشتغال روستایی است که در جلسات مختلف دولت و سران قوا مطرح شده است و رییس جمهور تاکید ویژه ای بر این موضوع دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه تصمیم گیری در زمینه اشتغال در چندین دستگاه صورت می گیرد بر عدم ابلاغ دستورات متفاوت و متعدد به استانها تاکید کرد و علل عمده به نتیجه نرسیدن طرحهای اشتغال زا، را فقدان فرماندهی واحد وعدم تامین منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه این وزارتخانه از تمام فعالیتهای اقتصادی خارج می شود اهمیت مدیریت واحد در حوزه های اقتصادی را یادآور شد و گفت: فعالیتهای اقتصادی باید در استانها از سوی یک نهاد واحد پیگیری شود.
وی در ادامه به موضوع واگذاری واحدهای تجاری و صنعتی و پروژه ها به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: استانداران با توجه به شناختی که از محل ماموریت خود دارند می تواند در زمینه واگذاری این واحدها کمک شایانی کنند و در این راستا می توان هیاتی برای بررسی چگونگی واگذاری ها و اهلیت خریداران در هر استان تشکیل داد.
شریعتمداری با بیان اینکه شناسایی بنگاههای جدید به جد دنبال می شود، گفت: در این مسیر هر اختیاری که استانداران ضروری بدانند به آنها تفویض خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ما به دنبال ایجاد کار هستیم گفت: افزایش فشار بر بنگاههای تولیدی کارساز نیست و معاونت استانداری ها نیز میتوانند مطالبات و مسائل این بنگاهها پیگیری کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استانداران به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری استان، اشتغال را مهمترین اولویت خود در نظر بگیرند، بر دایره عمل و اختیارات استانداران اشاره کرد و گفت: همه دستگاههای استان موظف به اجرای دستورات استانداران هستند و استانداران از این توانایی برای حمایت از واحدهای تولیدی استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه از 141هزار شغل 117 هزار اشتغال روستایی ایجاد شده است، افزود: دستیابی به این تعداد شغل در روستاها حاکی از تحقق اهداف تعیین شده در این زمینه در کشور است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران