پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 434230 تاریخ : 1397/10/03-12:17:25
,23,
استارت تاپ ها در صنعت بیمه

طرح موضوع استارتاپ های بیمه ای ،شوخی یا جدی !!!

استارت تاپ ها در صنعت بیمه

بنا به اهمیت ضرورت وجود و حضور استارتاپ ها در اقتصاد کشور و خواب بودن کامل و عدم اطلاع بخش اعظم از مدیران صنعت بیمه کشور از آشنایی با مفهوم و کارآیی استارتاپ ها در بازار بیمه ،این یادداشت باز ارسال میگردد:

بانک و صنعت، به فال نیک میگیریم که مدیران ارشد صنعت بیمه در بیانات اخیرشون از لزوم فعالیت ,,استارتاپ ها ,,در صنعت بیمه کشور سخن گفته اند.

سالهاست در تمام صنایع و کسب و کارها استارت تاپ ها موجبات دگرگونی ها و ایجاد موج‌های پیشرفت و ترقی کشورها شده اند.

دایره نوآوری استارت تاپ‌ها از حوزه ای اقتصادی به حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز کشیده شده است.

چندی پیش در همایشی که دوستان بیمه ای برگزار نمودند شرکت کردم .یک سخنران چند بار یک جمله را تکرار کرد:(همه تغییر کرده اند و ما هنوزتغییر نکرده ایم!؟)

آنچنان بر این جمله هراز گاهی تاکید میکرد که شنونده باور کند که  «صحت» دارد.

اما او درست می‌گفت و این جمله صحت دارد.

 

تغییرات در دنیای کسب و کار

تغییرات در تولید و روش‌های تولید ,تغییرات در اشتغال و روشهای اشتغال ، تغییرات در مناسبات کار و مهمتر از همه تغییرات در مکتب‌ها و رویکردهای مدیریتی اتفاق افتاد در افکار و عملکرد مدیران درکشورهای توسعه یافته صحت دارد .

صنعت و بازار بیمه کشور ما اکنون نیاز مبرم و فوری به اصلاحات اساسی و تغییرات دارد .این نیاز و ضرورت را فقط و فقط « ایده‌های نو کارشناسان مجرب و تحول گرای صنعت بیمه » یعنی استارت آپ‌های بازار بیمه می‌توانند شروع کنند و زمینه سازش باشند. برای رشد و اعتلای بازار بیمه نیاز به روش های نوین حس می‌شود.

از شرکت‌های استارتاپ برای تحولات لازم صنعت بیمه دعوت به همکاری کنید. به فال نیک می‌گیریم سخنان جدید  مدیران بیمه مرکزی ایران  را در راستای اصلاحات بازار بیمه بر مبنای همکاری استارتاپ ها!!!

استارتاپ ها جمود و عقب ماندگی ایجاد شده در شرکت ها و مشاغل قدیمی را شناسایی و منطبق با شرایط روز ، ایده ها و روش‌های جدید را به صاحبان سرمایه ، مدیران و علاقمندان به ایجاد فرصت‌های کاری نوین ارایه می‌دهند.

امروزه راه اندازی کسب و کارهای جدید و یا انجام اصلاحات در کسب و کارهای قدیمی با مشاوره « استارتاپ ها » صورت می‌پذیرد.

در واقع استارت آپ ها مفهومی جدید از «سازمان» را معرفی نموده‌اند و سازمان‌های استارت آپ جرقه‌های تغییر و به روز شدن و نیز شروع کسب و کارهای جدید را در جوامع مختلف رقم می‌زنند.

امروزه کشورهای صنعتی و تازه صنعتی شده به برکت وجود استارت آپ ها توانسته اند از چمبره عقب ماندگی و در جا زدگی نجات پیدا کنند.

استارتاپ ها تعریف مجددی از بازاریابی و مدل های کسب و کارهای نو را عرضه مینمایند.

بازار بیمه در کشورمان سالهاست در چمبره یکنواختی و نداشتن ایده برای نوآوری و برون رفت از چالش های موجود باقی مانده. برای اصلاح وضع موجود ,به ایده های نو و به راهکارهای نوین برای تغییر در مدل های بازاریابی و فروش ,برای اجرای مدیریت ریسک ، برای اصلاح رفتار سازمانی ، برای تحول در نحوه پرداخت خسارت و نگرش جدید به مفهوم خسارت و...نیاز دارد.

واقعیت این است که ، بالابودن ضرایب خسارت در صنعت بیمه ,و یا سقوط حد توانگری و ضعف عملیاتی در شرکت های بیمه فقط و فقط  وابسته به ریسک بالای بیمه گذاران و یا عدم اجرای آیین نامه های مصوب نیست ,بلکه مشکل اصلی فعلی صنعت بیمه کشور «مدیریت و اجرای بیمه گری گذشته نگردر فضای متحول و نو شده با تفکرات و مقررات و روش های قدیمی است.»

 

 یک مثال عینی میزنم :

هنوز تفکر سنتی و گذشته نگر حاضر در بازار بیمه و صنعت بیمه در ایران حفظ توانگری مالی و توانایی پرداخت خسارتها را فقط در «میزان حق بیمه» تعیین شده می‌بیند .!!؟؟

این تفکر هنوز هم در رویای  بازار تعرفه ای ، باقی مانده و اصلاح عملیات بیمه گری را نیز فقط با اعمال تعرفه میداند!!؟؟

میدانید چرا مدیران و کارشناسان کم دانش ، هنوز درمان نارسایی های بازار بیمه را در اعمال مجدد روش تعرفه و راه حل برطرف کردن مشکل پایین بودن سرمایه شرکت های بیمه را ادغام آنها می‌دانند؟

چون این نوع تفکرات مدیریتی هنوز آشنایی وشناختی ازاعمال روش های جدید بیمه گری و تغییرات اساسی در مدیریت شرکت‌های بیمه و تغییرات صورت پذیرفته در فرآیندهای شغلی نمایندگان و کارگزاران ندارند و دانش مدیریت ریسک و توزیع پرتفوی در سطوح مختلف بازار را ندارند !!!؟؟؟

ایشان از تحول بوقوع پیوسته در فرهنگ و رفتارهای بیمه گذاران در این سالها و نیز فرهنگ سازی مدیریت ریسک در جامعه بیمه گذاران که سالیان سال است توسط شرکت های بیمه بعنوان یک رسالت حرفه ای انجام میشود با خبر نیستند!؟

 

 حاجی اشرفی

کارشناس مطالعات ریسک و بیمه



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 312
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران