پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447805 تاریخ : 1397/11/13-10:10:27
,6,
استارت افزایش‌ قیمت وارداتی ها با ترخیص خودروهای جدید؟

استارت افزایش‌ قیمت وارداتی ها با ترخیص خودروهای جدید؟

نهایت هزینه‌های سربار و تحمیلی توقف بیش از یک‌ساله خودروها در گمرک هم باید به این موارد افزود که هزینه‌های واردکنندگان را بیش از این افزایش می‌دهند.

بانک و صنعت، با وجود انتظار بازار برای کاهش قیمت خودروهای وارداتی بعد از ابلاغ دستورالعمل اجرایی ترخیص این خودروها، اما گفته می‌شود در عمل برعکس این اتفاق رخ خواهد داد و شاهد افزایش قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود. زیرا از یک طرف واردکنندگان باید مابه‌التفاوت ارز دولتی را که برای خرید خودروها اعتبار دریافت کرده بودند، با ارز آزاد بپردازند که بهای نزدیک به 7هزارتومانی برای هر دلار ارز دریافتی است. از طرف دیگر برخی خودروها همانند خودروهای با قیمت بیش از 40هزاردلار، مشمول پرداخت 40درصد تعرفه مازاد شده‌اند.

درنهایت هزینه‌های سربار و تحمیلی توقف بیش از یک‌ساله خودروها در گمرک هم باید به این موارد افزود که هزینه‌های واردکنندگان را بیش از این افزایش می‌دهند. بدین‌ترتیب احتمالا قیمت خودروهای وارداتی افزایش محسوسی را طی یک تا دو ماه آینده خواهد داشت. اما این افزایش‌قیمت، زمانی محسوس‌تر خواهد شد که حجم خودروهای وارداتی در یک کلاس یا سگمنت خاص کاهش یابد و این موضوع از تابستان یا پاییز 1398 رخ خواهد داد، زیرا در سال آینده واردات خودرو مجاز نخواهد بود و این برهم‌ریختن عرضه و تقاضا باعث خواهد شد سطح قیمت افزایش یابد. بدین‌ترتیب شاید استارت افزایش قیمت‌ خودروهای خارجی از بهار 1398 بخورد و در تابستان سال آینده شاهد قیمت‌های جدید خودروهای خارجی موجود در بازار ایران باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 282
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران