پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467245 تاریخ : 1398/04/10-15:03:36
,17,21,
از پیشنهادهای سازنده ای که بتواند منافع ملی را حفظ کند استقبال می کنیم

علی لاریجانی؛

از پیشنهادهای سازنده ای که بتواند منافع ملی را حفظ کند استقبال می کنیم

لاریجانی افزود: از پیشنهادهای سازنده ای که بتواند منافع ملی را حفظ کند استقبال می کنیم، اما بازیچه دست کسی هم نیستیم و تشخیص می دهیم کدام یک از این پیشنهادات قابلیت اجرا دارد و کدام یک حرف اصلی و کدام بدل است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن با بیان اینکه آمریکایی ها بهم ریختگی شدیدی در عرصه نظام بین الملل ایجاد کرده اند، افزود: این بهم ریختگی ها فقط شامل ایران نیست؛ ترامپ یک موجود بدخیم است که هر منطقه ای را با رفتارهای غیر قابل پیش بینی خود سرگرم کرده است به گونه ای که یک روز توافق نامه پاریس را بر هم می زند و روز دیگر با چینی ها و روس ها به نحوی درگیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ترامپ در مورد ایران وضع فوق العاده ای در نظر گرفته و باید واژه تروریست اقتصادی را بکار برد، لذا این دوره سخت گذر است و آنها نمی توانند این وضع را ادامه دهند و نه ایران در این زمینه دست بسته است و نه کشورهای دیگر تحمل این شرایط را دارند. چرا که تاکنون بسیاری از کشورها میدان داری کردند و به دنبال آن هستند که این مشکلات را حل کنند.

لاریجانی افزود: از پیشنهادهای سازنده ای که بتواند منافع ملی را حفظ کند استقبال می کنیم، اما بازیچه دست کسی هم نیستیم و تشخیص می دهیم کدام یک از این پیشنهادات قابلیت اجرا دارد و کدام یک حرف اصلی و کدام بدل است.

وی با اشاره به نام گذاری سال رونق تولید اظهار کرد: مساله اصلی کشور تولید و رونق تولید است و تردیدی نیست تولید بدون تعاملات و تجارت بین المللی رونق پیدا کند. در صادرات، واردات، مسائل مالی و بانکی در این دوره خاص باید شرایط مقررات و ساز و کارهای خاص در نظر بگیریم.

لاریجانی با اشاره به اینکه زمانی ما ممنوعیت واردات را در قانون برنامه مصوب کردیم، ادامه داد: زمانی که تولید کشور می خواهد سبقه جهانی پیدا کند باید قابل رقابت با همتایان خودش باشد و ما امروز دیگر نمی توانیم قانون مذکور یعنی ممنوعیت واردات را اجرا کنیم چرا که شرایط ما از لحاظ وضع تحریم ها، متعارف نیست و باید مقررات خاصی را وضع کرد.

وی گفت: جدای از تحریم ها، اشکالات ساختاری در نظام بودجه ریزی کشور داریم و باید بدانیم که همه مسائل و مشکلات کشور مربوط به تحریم ها نیست و باید به دنبال حل این مشکلات باشیم.

لاریجانی تصریح کرد: بعنوان مثال، قانون فضای کسب و کار ظرفیت های بسیار زیادی برای بهبود شرایط دارد، اما متاسفانه در این قانون 9 حکم کامل اجرا شد، 19 حکم اجرای ناقص انجام شد و 25 حکم اصلا اجرا نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما قطعا نظارت های خود را در این زمینه دنبال خواهیم کرد، اظهار داشت: قوانین برای اجرا نوشته می شود و تعلل در اجرا درست نیست و قانون تسهیل فضای کسب و کار با کمک صنعتگران و پس از مطالعات زیاد نوشته شده است و دولت باید این مشکل را مرتفع کند.

وی با بیان اینکه برخی قوانین منسوخ شده اند و باید کنار گذاشته شوند، افزود: همچنین اگر در زمینه رونق تولید و صنعت، موانعی از حیث قانونی وجود دارد ما در این راستا اقداماتی را انجام خواهیم داد و معاونت قوانین هم در حال بررسی است تا تنقیح قوانین مربوط به بخش تولیدی و صنعت، ساماندهی شود.

لاریجانی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه های تولیدی ما به سرمایه در گردش نیاز دارند اظهار کرد: از رئیس کل بانک مرکزی تشکر می کنم که گفت: تسهیلاتی برای زنجیره تولید در نظر گرفته اند که اقدام کاملا درستی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از عبدالناصر همتی خواستار شد: برخی بخش های تولیدی معوقاتی دارند که زمانی معوقه پیدا می کنند بانک ها شرایط و امکانات را از آن ها سلب می کند که باعث افزایش مشکلات می شود، تدبیری شود و بانک مرکزی کمک کند تا فشار کمتری متوجه تولید کننده باشد.

وی افزود: مطابق با قانون سهم تسهیلات بخش های صنعتی و معدنی 40 درصد است اما در گزارش ها آمده است که صرفا 27 درصد تسهیلات به بخش های صنعتی و معدنی داده شده است که بانک مرکزی باید بانک ها را ملزم به عمل به قانون کند و آنان باید به سمت کمک به بخش های تولیدی بروند.

لاریجانی با بیان اینکه شرایط سخت اقتصادی گذراست و بسیاری از کشورها به ما کمک می کنند این سد را بشکنیم، تاکید کرد: این در حالی است که دشمنان به دنبال آن بودند که روابط تجاری ما را از بین ببرند و فروش نفت کشورمان را به صفر برسانند که موفق نشدند و بسیاری از کشورهای بزرگ و به ویژه همسایه به ما کمک می کنند از این شرایط خارج شویم.

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران