پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 400100 تاریخ : 1397/08/03-13:52:15
,25,
ارزیابی‌های کمی فعالیتهای معدنی نقطه قوت برنامه‌ رحمانی است/ پیش بینی افزایش سهم معدن در تولید ناخالص ملی

معاون ایمیدرو:

ارزیابی‌های کمی فعالیتهای معدنی نقطه قوت برنامه‌ رحمانی است/ پیش بینی افزایش سهم معدن در تولید ناخالص ملی

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو ارزیابی دقیق کمی فعالیت‌های معدنی را از محورهای اساسی در برنامه رضا رحمانی برای وزارت صمت دانست و افزود: با توجه به ارزیابی‌های که در حوزه معدن انجام شده ، اجرای این برنامه می‌تواند سرفصلی برای پوشش‌دهی این نقاط ضعف باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ سعدمحمدی در همین مورد اضافه کرد: در این برنامه در ارتباط با زنجیره فولاد و صنایع معدنی که قسمت زیادی از آن با ایمیدرو فعالیت می‌کند تکلیف برای این صنایع تا افق 1400 مشخص است.

وی در توضیح این نکته اظهار کرد: تمامی صنایع معدنی در این برنامه به صورت جزئی بررسی و ارزیابی شده‌اند. به طور مثال افق 1400 در این برنامه برای سنگ آهن 107میلیون تن پیش‌بینی شده که در حال حاضر میزان تولید کشور در این محصول 80میلیون تن است.

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در ادامه با اشاره به ارزیابی سایر فلزات در این برنامه اضافه کرد: افق کمی کنستانتره، چدن، مس، شمش، آلومینیوم، مس، سرب و روی و بسیاری محصولات معدنی دیگر نیز در این برنامه به صورت جزئی و کمی مشخص شده است.

سعدمحمدی در همین مورد تصریح کرد: در حوزه معدن اگر بتوانیم طبق برنامه ارائه شده بهره‌وری را برای کاهش قیمت تمام شده و افزایش تولید را به عنوان یک سرفصل قرار دهیم، به جرات می‌توان گفت اهدافی که در برنامه دیده شده محقق خواهد شد.

به گفته وی اجرای این برنامه و محقق شدن اهداف آن می‌تواند در افزایش سهم معدن در تولید ناخالص ملی موثر واقع شود.

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو همچنین با اشاره به سوابق رحمانی در کمیسیون صنایع و معادن ومجلس و وزارت صمت تاکید کرد: فعالیت مستمر در رحمانی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس و حضور او در بدنه وزارت صمت حاکی از آشنایی ایشان با سازوکار شرکت‌های کوچک و بزرگ در این حوزه و برنامه‌ها، ایده‌ها و شرایط سیستم است و به همین دلیل برنامه‌ریزی در این حوزه را دقیق‌تر و با اشراف بیشتری انجام خواهد داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 424
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران