پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464185 تاریخ : 1398/02/18-17:39:41
,15,
ارزیابی بخش های فنی در دستور کار شرکت ملی پست

ارزیابی بخش های فنی در دستور کار شرکت ملی پست

بازنگری و به روزرسانی شاخص های کیفی مقوله ای است که زمان نمی شناسد و هر واحد اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیاز به بررسی عملکرد خود در دوره های کوتاه و بلند مدت دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بستگی به میزان دریافت بازخوردهای مثبت و منفی از برنامه ها و اقدامات در حال اجرا، ارزیابی ها اهمیت پیدا می کنند. این قاعده در حوزه دستگاه های خدماتی که ارتباط مستقیم با مشتری و مردم دارد، به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که این واحدها بر مبنای درآمد و هزینه اداره شده و مطمئنا هر چه رضایت مشتری از خدمات دریافت شده بیشتر باشد، احتمال افزایش تعداد مشتری و در نتیجه درآمد نیز بیشتر خواهد شد.

شرکت ملی پست نیز به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای خدماتی که در نقاط مختلف کشور سرویس ارائه می دهد و علاوه بر مردم، مشتریان کلان و سازمان ها و دستگاه های خصوصی و دولتی نیز در زمره سرویس گیرندگان آن به شمار می روند، دائماً نیاز به بررسی و تجزیه و تحلیل فرآیندها و شاخص های موجود دارد.

در همین راستا، معاونت فنی و بازرگانی به عنوان بازوی اجرائی شرکت، در دوره های مختلف اقدام به ارزیابی و تجزیه و تحلیل عملکرد واحدهای اجرایی از طرق مختلف مانند طراحی و ایجاد سامانه جامع مدیریت کیفیت (TQM) و ارائه گزارش های مختلف در قالب ویژه نامه پیام کیفیت می نماید.

براساس گزارش این معاونت، در ارزیابی های صورت گرفته طی اسفند ماه 97، شاخص هایی نظیر بی ترتیبی های پستی، مرسولات خارجه و پته گمرکی مورد بازنگری و به روزرسانی قرار گرفت که در نهایت منجر به بهبود عملکرد فرآیندها و سرویس های مرتبط با این شاخص ها شد.

این حوزه در اقدامی دیگر به ایجاد شاخص های جدید جهت رصد مستمر فرآیندهایی از قبیل الکترونیکی کردن فرآیندها، کرایه در مقصد، میزان تراکنش دستگاه های MPOS و PCPOS، توزیع به موقع، میزان استفاده از رسید الکترونیک، کاهش مدت زمان پاسخگویی به درخواست های تائیدیه کدپستی و مقصد ناصحیح نموده است.

یکی دیگر از برنامه های این معاونت در راستای بهبود کیفیت، ارزیابی عملکرد کیفی مرکز ملی پردازش و مبادله پستی برای سومین ماه است. در این زمینه دفتر مدیریت کیفیت و امور مشتریان اقدام به ارزیابی عملکرد کیفی آن مرکز به منظور کنترل و رصد فرآیندهای پستی و بهبود مستمر شاخص ها طی سه ماهه پایانی سال 97 نمود.

در ادامه این روند، معاونت فنی و بازرگانی بر آن است تا تعداد دیگری از شاخص ها مثل خوانش و رهسپاری به موقع مرسولات، کنترل رویدادهای مرسولات خارجه و مدت زمان پاسخگویی به مطالبه نامه ها پس از ایجاد گزارش های مربوطه را در فرآیند ارزیابی بگنجاند.

با توجه به این که برای نخستین بار است که این مرکز در کنار سایر واحدهای اجرائی ارزیابی می شود، می تواند نویدبخش افزایش کیفیت فعالیت آن در ماه های آتی باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 245
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران