پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513329 تاریخ : 1399/03/02-15:54:19
,12,17,
ارزش افزوده ای که روی میز شورای نگهبان خاک می خورد

بانک و صنعت گزارش می دهد

ارزش افزوده ای که روی میز شورای نگهبان خاک می خورد

دی ماه سال گذشته بود که با تصویب مجلس شورای اسلامی اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد.

به گزارش بانک و صنعت، ایوب اکبری پور عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این باره به بانک و صنعت گفته بود که از زمانی که قانون ارزش افزوده از اصل طلا در این صنعت ورود پیدا کرد، ما درگیر مشکلات، افت، رکود و بسیاری مسائل دیگر در صنعت طلا و جواهر شدیم. لذا ارزش افزوده زنجیره این صنعت را دچار آسیب کرده و قیمت کالای تولیدی را افزایش داد.

اعتراض اعضای صنف طلا و جواهر

تمام اعضا صنفی طلا و جواهر از همان ابتدا نسبت به این مساله معترض بودند و اشکالات عمده ای را در این صنعت می دیدند و گفته می شد اما گوش شنوایی نبود تا اینکه این صنعت دچار رکود شد و بخاطر قیمت کالای تولیدی که بواسطه ارزش افزوده منجر به افزایش قیمت شده بود باعث شد خریدار کم تری داشته باشیم و مردم را وادار به خرید از کشورهای همجوار کرد. بعبارتی زمانی که خریداری نباشد، آفت زنجیره عدم وجود خریدار و مشتری بصورت پلکانی به تولید می خورد و زمانی که یک صنعت تولید نداشته باشد بصورت اتوماتیک از بین می رود و متاسفانه اینچنین لطمه ای را ارزش افزوده به این صنعت وارد کرد.

این لایحه اوایل سال 99 اجرایی می شود اما با ورود به ماه سوم سال 99 همچنان این قانون روی میز شورای نگهبان خاک می خورد.

همچنان قانون برای اجرا ابلاغ نشده

در همین رابطه آیت محمدولی رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در گفتگویی با خبرنگار بانک و صنعت، اعلام کرد: متاسفانه همچنان قانون برای اجرا ابلاغ نشده است و اطلاع دقیقی از زمان اجرایی شدن آن نداریم.

وی افزود: مشتاق هستیم این قانون به زودی ابلاغ و اجرایی شود چراکه زیر سایه قانون مالیات و ارزش افزوده، کل تولید اصناف بخصوص صنف طلا و جواهر را به سمت رکود برده است. نمایندگانی برای بررسی و اصلاح این قانون فرستادند اما هنوز از سوی شورای نگهبان برای اجرای اصلاح قانون ارزش افزوده ابلاغیه ای ارسال نشده و حتی اطلاع دقیقی از اجرایی شدن این قانون در سال جاری را نداریم.

محمدولی ادامه داد: در تماس با برخی از نمایندگان مجلس اطلاع دقیقی در این خصوص به ما داده نمی شود اما گفته شده که کارها صورت گرفته و به شورای نگهبان فرستاده شده است و با وضعیتی که کرونا در جامعه به وجود آورد کارهای شورای نگهبان را با تاخیر ایجاد کرد ولی در نهایت اطلاع دقیقی که این قانون چه زمانی اجرایی شود به اتحادیه نرسیده است.

امیدواریم این قانون به زودی اجرایی شود

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران اظهار کرد: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته بنا شد که با اجرایی شدن این قانون صنعت طلا در بخش صادرات ورود پیدا کند چرا که توانمندی های لازم برای انجام این کار را دارد؛ لذا اگر اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اجرایی نشود در بخش صادرات و تولید با مشکل مواجه می شویم. امیدواریم این قانون به زودی اجرایی شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران