پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 510305 تاریخ : 1399/01/17-13:35:49
,13,
ارزآوری 82 میلیون دلاری صادرات کیوی ایران

یک مقام مسئول اعلام کرد:

ارزآوری 82 میلیون دلاری صادرات کیوی ایران

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: در ده ماه ابتدای سال 98، حدود 112 هزار تن از این محصول به ارزش بیش از 82 میلیون دلار، به سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی‌مقدم با اشاره به پیش بینی اصلاح و نوسازی 2500 هکتار از باغات کیوی در برنامه ششم توسعه، گفت: در سال 98 این مهم در بیش از 500 هکتار از باغت کیوی اجرایی شده و یا در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار رسمی میزان تولید کیوی در کشور حدود 360 هزار تن است، این میزان تولید در سطح زیرکشت حدود 12 هزار و 400 هکتار انجام می‌شود.

جلیلی‌مقدم با تاکید بر اینکه استان‌های تولیدکننده این محصول مازندران، گیلان و گلستان است، یادآور شد: در ده ماه ابتدای سال گذشته حدود 112 هزار تن از این محصول به ارزش بیش از 82 میلیون دلار به سایر کشورها صادر شده است.

وی قیمت هر کیلوگرم کیوی خریداری شده را 70 سنت عنوان کرد و ادامه داد: امروزه کیوی یک کالای کاملاً اقتصادی تلقی می‌شود و در مقایسه با کشت سایر محصولات کشاورزی با آب و هوای مشابه کیوی در کشور، بازده اقتصادی بالایی دارد.

جلیلی‌مقدم افزود: در حال حاضر کشورهای چین، ایتالیا، نیوزلند، ایران و شیلی از عمده ترین تولید کنندگان این میوه هستند.

وی در پایان گفت: این میوه در ایران نسبت به سایر کشورها از طعم خوبی برخوردار بوده و به لحاظ استفاده کم از سموم شیمیایی و همچنین از نظر زمان برداشت محصول در صورت رعایت استانداردهای بسته‌بندی و افزایش توان حمل‌ و نقل کشور می‌تواند جایگاه خود را در بازارهای جهانی به دست آورد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران