پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488794 تاریخ : 1398/05/10-12:11:15
,6,
ارز 4200 تومانی واردات تایر به تولیدکنندگان داده شود

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران:

ارز 4200 تومانی واردات تایر به تولیدکنندگان داده شود

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: با توجه به اشباع بازار از انواع تایر خودروهای سنگین، دیگر دلیلی برای تخصیص ارز 4200 تومانی به واردات وجود ندارد و پیشنهاد می‌شود که این ارز در خدمت رونق تولید قرار داده شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مصطفی تنها افزود:‌ سال گذشته در همین زمان، کمبود تایرهای سنگین باری و اتوبوسی اعتراضاتی را در سطح کشور به دنبال داشت و پس از آن بود که مسئولان اجازه واردات این نوع از تایرها را با تخصیص ارز 4200 تومانی صادر کردند.

وی خاطرنشان کرد:‌ این تصمیم سبب شد تا انبارهای کشور از انواع تایر اشباع شود و حتی بسیاری رانندگان چند حلقه تایر اضافی در منازل و انبارهایشان نگه دارند.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد:‌ با این اوصاف، دیگر دلیلی برای دادن ارز 4200 تومانی به واردات وجود ندارد و این انجمن پیشنهاد می کند که ارز رسمی آن به تولیدکنندگان داده شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب، تولیدکنندگان می توانند مواد اولیه بیشتری وارد کنند و از نوسان در تولید نیز کاسته می شود.

تنها بیان داشت: در صورت رفع مشکلات ارزی تولیدکنندگان، افزایش 20 درصدی ظرفیت های تولید امکانپذیر است.

وی گفت: پارسال در مجموع بیش از 500 میلیون یورو واردات تایرهای سبک و سنگین به کشور انجام شد که حدود چهار دلار در هر کیلوگرم بود، این در حالی است که تولیدکنندگان تایر کشورمان قادر به تولید با تنها کیلویی 1.4 دلار هستند.

در چهار ماهه امسال 12 میلیون و 359 هزار و 415 حلقه انواع تایر در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش چهار درصدی نشان می دهد.

تایرهای تولید شده در این مدت 73 هزار و 858 تن بود که در مقایسه با پارسال افت 15 درصدی داشته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 306
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران