پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447209 تاریخ : 1397/11/07-12:56:33
,17,21,
ارتقای کارکنان در کشورهای پیشرفته در مسیر منطقی انجام می شود

مقدسی در نطق میان دستور:

ارتقای کارکنان در کشورهای پیشرفته در مسیر منطقی انجام می شود

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس، گفت:کشورهایی ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی وزیر را به صورت سیاسی انتخاب می‌کنند اما کارکنان از کمترین رده تا قائم مقام در یک مسیر منطقی رشد پیدا می‌کنند نه اینکه در تمام سطوح انتخاب‌ها سیاسی باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید مهدی مقدسی در نشست صحن علنی امروز(یکشنبه 7 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت:برای اینکه قوای سه گانه کارآمدی و در ارائه خدمات به مردم پویایی بیشتری داشته باشند نیاز به اصلاح ساختار اساسی در نظام اداری داریم.

مغز دولت متناسب با بدن متورم آن عمل نمی‌کند

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هر قوه باید برای برون رفت از وضعیت کنونی باید مشخص کند که باید چه اقداماتی را انجام دهد، به صورت مثال دولت از نظر ارائه خدمات متورم شده و مغز آن متناسب با این بدن عمل نمی‌کند، دولت باید تمرکز زدایی را در دستور کار خود قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه در عملکردها کارآیی را شاهد نیستیم، باید اختیارات استان‌ها همانند کشورهای دیگر برای اتخاذ تصمیم بیشتر شود و بودجه در لختیار آنها قرار بگیرد تا اثربخشی و کارآیی را در عمل شاهد باشیم.

انتخاب مدیران جوان موجب پویایی و تحرک در نظام اداری ایجاد می‌شود

وی اضافه کرد: بارها اعلام کرده‌ایم قصد داریم برای نظام مدیریتی از نخبگان و جوانان شایسته استفاده کنیم تا پویایی و تحرک در نظام اداری ایجاد شود، در حال حاضر کشورهایی ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی وزیر را به صورت سیاسی انتخاب می‌کنند اما کارکنان از کمترین رده تا قائم مقام در یک مسیر منطقی رشد پیدا می‌کنند نه اینکه در تمام سطوح انتخاب‌ها سیاسی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به جای انتخابات نا صحیح، شایسته گزینی را جایگزین کنیم، گفت: وزارت نیرو اقدام مناسبی را در این زمینه انجام داده است که باید مورد استقبال قرار بگیرد.

حقوق بازنشستگان متناسب با تورم افزایش داده شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حقوق کارکنان دولت و کارگران واحدهای تولیدی، بازنشستگان کشور و لشگری، بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان فرهنگی باید متناسب با افزایش تورم رشد کند، عنوان کرد: باید در بودجه 98 به معشت اقشار آسیب پذیر و همسان سازی حقوق بازنشستگان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه علی رغم تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی بی تدبیری را در توزیع ارزاق شاهد هستیم و شان ملت رعایت نمی‌شود، ادامه داد: دولت باید سازوکاری برقرار کند تا در این زمینه ساماندهی صورت بگیرد، در حال حاضر باتوجه به نزدیک شدن به ایام شب عید تامین ارزاق مردم باید در اولویت قرار بگیرد تا جامعه با مشکل مواجه نشود.

عملکرد تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نوع نگاه به مشکلات مرم باید عمیق باشد و انتظار داریم تحرک و پویایی را در دولت شاهد باشیم اما در حال حاضر رخوت و عدم نظارت را مشاهده می‌کنیم، عنوان کرد: در زمان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی از آنها قول گرفتیم برای برون رفت از وضعیت کنونی و ساماندهی اقتصاد کشور باید به صورت منسجم عمل کنند اما در حال حاضر اقدامات بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگ نیست و در تولید دچار مشکل هستیم.

وی افزود: تیم اقتصادی کشور نباید به صورت جزیره‌ای عمل کنند زیرا این موضوع انحراف از عملکرد است، از دولت انتظار داریم منسجم تصمیمات منطقی اتخاذ کند.

نباید صورت مسئله را پاک و اعلام کنیم که مردم مشکل ندارند

مقدسی  با اشاره به اینکه در بخش روستاها باید ساماندهی دهیاری‌ها، اختیارات بیشتر در شهرهای کوچک، بیمه روستائیان و مشکلات بخش کشاورزی مد نظر قرار بگیرد، ادامه داد: نباید صورت مسئله را پاک و اعلام کنیم که مردم مشکل ندارند، مشکلات مردم باید با روحیه انقلابی برطرف شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  انتظار داریم وزیر راه و شهرسازی قول‌هایی  خود را در خصوص جاده‌های کمیجان، خنداب، قره کهریز، بخش مرکزی، داودآباد و سنیجان را زودتر عملیاتی کنند، گفت: در حوزه بهداشت و درمان به پروژه‌های نیمه تمام مانند بیمارستان ولیعصر، کمیجان و خنداب و سایر مناطق توجه بیشتری باید صورت بگیرد؛ خوشبختانه در زمینه ارتقاء بخش داودآباد توسط وزارت کشور اقدامات خوبی صورت گرفته که باید هرچه زودتر به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه به عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف نظارت بیشتری می‌کنیم و این انتظار را داریم دولت اصلاح ساختار اساسی انجام دهد، خاطرنشان کرد: در صورت عدم اصلاح ساختار اساسی توسط دولت باید با استفاده از ابزار قانونی از انحرافات عملکردی دولت جلوگیری و مشکلات کشور را در قوای سه گانه برطرف سازیم، امیدواریم با انسجام دغدغه مردم را برطرف سازیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 133
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران