پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511709 تاریخ : 1399/02/07-18:16:08
,10028,
ارتقای شاخص استانداردها عامل کاهش روزهای پاک99 /  هوای بهاری تر پایتخت نسبت به سال گذشته

شهید زاده مطرح کرد:

ارتقای شاخص استانداردها عامل کاهش روزهای پاک99 / هوای بهاری تر پایتخت نسبت به سال گذشته

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از کاهش تعداد روزهای پاک در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد وگفت: به رغم کاهش عددی روزهای هوای پاک در سال جاری، بهار بهتری را نسبت به سال گذشته تجربه کرده ایم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ «حسین شهیدزاده» با اشاره به آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میگوید: در سال جاری هوای پایتخت ، 14 روز در وضعیت پاک و 23 روز در وضعیت قابل قبول قرار داشته است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تهرانی‌ها 23 روز در هوای پاک و 14 روز در هوای قابل قبول نفس کشیده‌اند.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به وضعیت کنونی هوای تهران  دلیل کاهش تعداد روزهای پاک هوای پایتخت را اینگونه تشریح کرد: امسال روش محاسبه شاخص‌ها تغییر یافته یعنی استانداردها سختگیرانه‌تر شده است، به عنوان مثال اگر غلظت آلاینده ذرات معلق پیش از این تا رسیدن به 15 پاک تلقی می‌شد اکنون این رقم به 12 کاهش یافته بنابراین دستیابی به روزهای پاک سخت‌تر است.
وی با بیان اینکه امسال حال و هوای این  پایتخت کرونا زده نسبت به سال گذشته متفاوت است گفت:برابر استاندارد سختگیرانه ی سنجش های صورت گرفته ، در فروردین ماه سال جاری  هوای پایتخت 14 روز در وضعیت پاک و 17 روز در وضعیت سالم ( قابل قبول ) قرار داشت این در حالیست که سال گذشته ( فروردین 97 ) 21 روز هوای پاک و 7 روز سالم را تجربه کرده بودیم که برابر با استانداردهای سال گذشته سنجیده شده است.
به گفته وی اگر فروردین سال گذشته را با استانداردهای کنونی ( سختگیرانه ی سال جاری ) بسنجیم، تنها 4 روز هوای پایتخت در وضعیت  پاک قرار گرفته است که این امر نشان میدهد  به واسطه تلاطمات جوی ، بهار امسال، بهار بهتری به لحاظ آلودگی هوا برای پایتخت نشینان بوده است.
شهید زاده در پاسخ به اینکه آیا افزایش تردد خودروها به واسطه ی اجرایی نشدن طرح ترافیک و استقبال شهروندان به استفاده از وسیله ی نقلیه ی شخصی تاثیری در کاهش روزهای پاک هوای پایتخت داشته است؟ گفت: معتقدم تاثیر تغییرات آب و هوایی بسیار بیشتر از تغییرات ترافیکی است به این معنا که اگر تغییرات جوی اعم از باد و بارندگی بیشتر باشد، آلودگی از شهر خارج میشود از اینرو با توجه به وضعیت جوی هوا در سال جاری ، موقعیت مناسبی نیست که آلودگی هوا را بر مبنای تردد خودروها سنجید.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان تصریح کرد: هوای تهران امروز در شرایط قابل قبول قرار دارد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 251
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران