پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451184 تاریخ : 1397/12/19-17:59:55
,17,
ارتقای بهره وری در نظام مدیریت شهری

ارتقای بهره وری در نظام مدیریت شهری

رئیس سازمان ملی بهره وری موضوع ارتقای بهره وری در نظام مدیریت شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز مدیریت شهری بیش از هر بخش دیگری نیازمند توجه به امر بهره وری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فاطمه پهلوانی روز یکشنبه در مراسم امضای توافق نامه با شهردار مشهد که با هدف تبدیل شهرداری مشهد به نخستین شهرداری بهره ور امضا شد، در محل سازمان ملی بهره وری، اظهار داشت: مدیریت شهری در کشورمان از تمام جوانب و الزامات مدیریت یکپارچه جامع شهری برخوردار نیست، اما این امکان را دارد که به عنوان یک دولت و مدیریت محلی برای کسب درآمدهای پایدار، برنامه ریزی کند. 

وی افزود: شهرداری ها باید مدیریت هزینه را در درون خود داشته باشند، زیرا نظارت ها محلی است و از بروکراسی هایی که در دولت وجود دارد بر امور هزینه ای و بودجه ای شهرداری ها مجزا هستند. 
رئیس سازمان ملی بهره وری اضافه کرد: مدیریت هزینه و درآمدها فرصت بزرگی برای شهرداری ها است، اما مخاطراتی نیز برای آنها دارد. 
وی اظهارداشت: شرایط شهرداری ها اقتضا می کند که بهره وری سهم بالایی در افزایش دقت سیستم کاری برای رسیدن به اهداف و کاهش هزینه ها، اثربخشی سرمایه گذاری ها و افزایش دقت هزینه کردها در حوزه های موثرتر و راندمان درازمدت داشته باشد. 
پهلوانی تصریح کرد: انتظار می رود همکاری سازمان ملی بهره وری و شهرداری مشهد، آثار و نتایج ارزشمندی داشته باشد و این مهم متفاوت از همکاری های دیگر است. 

اصفهان آماده ارتقای بهره وری در نظام مدیریت شهری 
رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین پس از پایان مراسم در ارتباط با امضای توافق نامه سازمان ملی بهره وری با دیگر شهرداری ها برای مدیریت شهری، گفت: اکنون پیشنهاد مشترکی با شهرداری اصفهان وجود دارد و از ابتدای سال 1398 توافق نامه ای در این زمینه امضا خواهد شد. 
وی افزود: دو کلانشهر مشهد و اصفهان، کارهای موثری را در حوزه برنامه ریزی و زیرساخت های مدیریت شهری انجام داده اند و بعد از اصفهان نیز، شیراز مورد نظر است. 
پهلوانی درباره امضای توافق نامه با شهرداری تهران برای ارتقای مدیریت شهری، گفت: پیشنهاد مربوطه را به شهردار تهران تسلیم و از آن استقبال شده است. 
وی افزود: تغییرات پی درپی مدیریت شهری در تهران، مانع از آن شد که به این موضوع پرداخته شود، اما انتظار می رود با شهرداری تهران نیز همکاری انجام شود. 
محمدرضا کلایی شهردار مشهد نیز در این مراسم، گفت: رشد اقتصادی به عنوان یک هدف مطلوب مورد توجه همه دستگاه هاست و در شرایط کنونی یکی از منابع رشد اقتصادی، بهره وری است. 
وی افزود: اصلاح ساختار و بهره وری منابع انسانی دو منبع جدی برای فعالیت مدیریت شهری است و انتظار می رود با توافق نامه ای که امضا شد، بسیاری از اهداف پیش بینی شده محقق شود. 
شهردار مشهد گفت: مساله بهره وری باید جدی گرفته شود و فرآیند همکاری سازمان ملی بهره وری و شهرداری مشهد نیز قابل انتقال به سایر کلان شهرها است. 
اندازه گیری دوره ای بهره وری شهرداری، ارتقای بهره وری و بهبود مستمر در تمام ارکان و موضوعات مدیریت شهری، توسعه همکاری های مشترک در زمینه مدیریت دانش، تبادل تجارب، توسعه سازمان های بهره وری محلی و توسعه یکپارچه جوامع محلی از اهداف اصلی امضای توافق نامه همکاری بین سازمان ملی بهره وری و شهرداری مشهد است. 
براساس این گزارش مدت این توافق نامه 2 سال است و با توافق طرفین قابل تمدید و برای نظارت بر اجرای این توافق نامه کارگروه مشترکی تشکیل می شود تا در قالب کمیته ای مشترک نتایج عملکرد را به صورت فصلی و به طور مستقیم به رئیس سازمان ملی بهره وری گزارش کند. 

تفاهم سازمان ملی بهره وری با 17 سازمان 
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ملی بهره وری در ابتدای این نشست، گفت: برقراری تعاملات و همکاری ها در دستور کار سازمان ملی بهره وری قرار دارد و براین اساس از دهم فروردین ماه 1393 نخستین توافق نامه سازمان ملی بهره وری با سازمان نقشه برداری امضا شد. 
گیتی جهانگیری گفت: برخی از مفاد این توافق نامه ها عملیاتی شده و بقیه در دست بررسی است. 
وی افزود: برای عملیاتی کردن مفاد این توافق نامه 2 نماینده از سازمان ملی بهره وری و طرف مقابل معرفی و جلساتی برگزار می شود. 
جهانگیری گفت: تاکنون در حوزه آموزش، اجرا و بکارگیری ابزار و تکنیک ها توانستیم این توافق ها را عملیاتی ساخته و انتظار می رود با برخی از مراکز آموزشی و دانشگاه ها بتوانیم پروژه های خوب تحقیقاتی ـ پژوهشی انجام دهیم و سپس نتایج آن را منتشر سازیم. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران