پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 618616 تاریخ : 1401/05/22-15:09:38
,2,
ارتقا معیشت همکاران اولویت برنامه های معاونت توسعه سرمایه انسانی است

معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی پست بانک ایران:

ارتقا معیشت همکاران اولویت برنامه های معاونت توسعه سرمایه انسانی است

معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی پست بانک ایران با بیان اینکه ارتقا معیشت همکاران اولویت برنامه های این معاونت است، گفت: با نظر مثبت مدیرعامل و هیات مدیره بانک، اقدامات متعددی طی سه ماه گذشته در این زمینه انجام شده است که به عنوان بخشی از این برنامه ها می توان به ترمیم اضافه کاری، کارانه پایش و پویش و تامین اماکن رفاهی اشاره کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، حسین ملک معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی بانک در مصاحبه با خبرنگار این واحد با اشاره به اینکه رشد، توسعه و موفقیت یک سازمان به انگیزش و رضایت نیروی انسانی آن بستگی دارد، گفت: کارایی و اثر بخشی یک سازمان رابطه مستقیم با این دو گزینه دارد و کارکنان برای بازدهی و حرکت در جهت اهداف سازمان باید انگیزه کافی داشته باشند.
ملک با تاکید بر اینکه پست بانک ایران در مرحله حساس کنونی در نقطه ای ایستاده است که جایگاه خود را در بین سایر بانک ها تثبیت کرده است، تصریح کرد: قطار توسعه بانک در مسیر حرکت قرار دارد و ادامه این راه به همراهی نیروی انسانی متخصص، متعهد و دلسوز نیازمند است.
وی با اشاره به تفاهمنامه استفاده از خدمات هتلینگ شرکت های اسنپ و علی بابا ادامه داد: با امضای این قرارداد تا سقف دو میلیون و 500 هزار تومان استفاده از خدمات هتلینگ آنها را بانک پرداخت کرده و مانده هزینه به صورت اقساط از حقوق آنان کسر و برای سایر کارکنان که از این خدمات استفاده نکرده اند هزینه به میزان 18 میلیون ریال به صورت نقد به آنان پرداخت می شود.
معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی بانک با اشاره به اقدامات این معاونت برای ایجاد انگیزه و بهره وری بیشتر کارکنان گفت: به پیشنهاد این معاونت و با تصویب هیات مدیره بانک مبلغ بن خوار و بار شاغلان از 900 تومان در ماه به یک میلیون و 400 هزار تومان و حق کارشناسی از 150 هزار تومان به 250 هزار تومان افزایش یافته که از مرداد ماه به حساب بن کارت همکاران واریز شده است.
ملک با بیان اینکه از ماه جاری اضافه کار کارکنان به میزان 25ساعت ترمیم و دستورالعمل آن به همه واحدها ابلاغ شده است، اظهار کرد: این مبلغ به طور متوسط برای هر کارمند بالغ بر 875 هزار تومان می شود که با استفاده از تمام ظرفیت های قاونی انجام شده است.
وی افزود: معادل ریالی 120 ساعت معوقه اضافه کار کارکنان برای تمام همکاران شاغل پس از کسر مالیات به حساب آنان در صندوق تامین آتیه و رفاه همکاران واریز می شود.
معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی بانک با اشاره به فزایش پنج میلیون ریالی عیدانه قربان و غدیر گفت: از خردادماه گذشته، با هدف ارتقای معیشت کارکنان مبلغ کارانه پایش و پویش همکاران نیز افزایش قابل توجهی داشته است.
ملک با تاکید بر اینکه معاونت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی بانک در پرداخت های پرسنلی همواره کارکنان بازنشسته بانک را در نظر دارد، خاطرنشان کرد: بن کارت بازنشستگان از مردادماه با 300هزار تومان افزایش به 600 هزار تومان رسیده است و سامانه جامع بازنشستگان برای رویت کسورات حقوق، مزایای غیر مستمر، ارتباط مستقیم با مسئولین اداری از طریق فضای مجازی و تلفن همراه ایجاد و راه اندازی شده است.
وی با تاکید به پرداخت کارانه پایش و پویش ماهانه از مرداد ماه به کارکنان بخش خصوصی بانک، اظهار کرد: نیروهای بخش خصوصی در کنار سایر کارکنان نقش پررنگی در پیشرفت و توسعه بانک دارند و با موافقت مدیر عامل بانک از کارانه بهره مند شدند و با همین رویکرد، مبلغ اضافه کار و کارانه آنان افزایش یافت.
معاون توسعه سرمایه انسانی پشتیانی بانک با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با مدیران بیمه تکمیلی رازی برای افرایش حداکثری هزینه های درمان کارکنان با قرارداد فعلی گفت: در نتیجه این مذاکرات از 15 روز گذشته، توانستیم تعرفه هزینه پاراکلنیکی را تا 50 درصد و هزینه ویزیت پزشکان را تا 100 درصد افزایش دهیم. همچنین مدت زمان رسیدگی به پرونده ها کاهش چشمگیری پیدا کرده است و در تلاش هستیم با حق بیمه کنونی پوشش درمانی بیشتری را با همکاری بیمه رازی برای همکاران فراهم کنیم.
وی افزود: در کنار این خدمات درمانی با توافق بیمه رازی خدمات بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو نیز برای همکاران اجرایی می شود که علاوه بر تخفیف عدم خسارت قانونی، 5/2 درصد تخفیف ویژه برای بیمه شخص ثالث در نظر گرفته شده که مبلغ بیمه بعد از یک ماه تنفس، بدون پیش پرداخت طی هشت قسط از حقوق همکاران کسر می شود . همچنین برای بیمه بدنه نیز حداکثر تا 60 درصد تخفیف برای همکاران با شرایط پرداخت مشابه بیمه شخص ثالث در نظر گرفته شده است.
ملک با اشاره به تشویق کارکنان برای شرکت فعالیت های ورزشی و تغییر شیوه زندگی گفت: همکاران شاغل در استان های تهران و البرز می توانند از خدمات موسسه فرهنگی و ورزشی پیام و مجموعه های طرف قرار داد این موسسه استفاده کنند.
معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی با اشاره به اینکه نگاه ما در بانک توزیع متعادل اعتبار ورزشی در سراسر کشور است، تصریح کرد: با همین هدف پوشش کارت موسسه فرهنگی و ورزشی پیام در مراکز استان ها کامل شده تا همکاران بتوانند از امکانات مجموعه های طرف قرارداد این موسسه در استان ها بهره مند شوند و در سایر شهرستان ها که موسسه پیام مجموعه تحت قراردادی ندارد مدیریت های شعب استان ها می توانند با اعتباری که در اختیار آنان قرار می گیرد با مجموعه های ورزشی برای استفاده همکاران و خانواده های آنان قرارداد امضا کنند.
وی در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اماکن رفاهی از طریق صندوق رفاه و تامین آتیه کارکنان با رویکرد استفاده همه همکاران در سراسر کشور فعال شده اند، افزود: هم اکنون 29 واحد در 10 شهر تهران، همدان، سنندج، چابکسر، شیراز، اصفهان، سرعین، قم، تبریز و نور پذیرای همکاران است و به زودی اماکن اقامتی دیگری نیز به این مجموعه اضافه می شود که امکان استفاده تمام همکاران در سراسر کشور از این اماکن فراهم شود.
ملک با اشاره به اینکه برای افزایش ظرفیت خرید کالاهای اساسی با شرکت های متعددی وارد مذاکره شده ایم، تصریح کرد: قرارداد خرید اقساطی با دیجی کالا در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی همکاران می توانند از خدمات این شرکت استفاده کنند و در کنار آن با برخی فروشگاه های زنجیره ای نیز مذاکراتی انجام داده ایم که نتیجه آن به زودی اعلام می شود.
وی با تاکید بر کمبود نیروی انسانی در بانک گفت: سال گذشته 98 نفر از بانک بازنشسته شده اند و با برگزاری آزمون استخدامی بخشی از این کسری جبران شد و امسال نیز با دریافت مجوز سازمان امور اداری و استخدامی در نیمه دوم سال در اولین آزمون 52 نفر دیگر پس از طی مراحل اداری به استخدام بانک در خواهند آمد.
ملک با بیان اینکه برای جبران کسری نیرو، فراخوان جذب از کارکنان بانک ادغامی در بانک سپه نیز داده شده است، ادامه داد: امیدواریم بخشی از کسری نیروی انسانی از کارکنان رسمی این بانک تامین شود.
معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی از تبدیل وضعیت استخدامی 90 درصد از نیروهای ایثارگر در بانک خبر داد و گفت: پرونده سایر افراد نیز در مراحل اداری قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی بانک ها مکاتباتی با مدیران ارشد کشور برای افزایش حقوق کارکنان بانک های دولتی هم تراز با بانک های خصوصی انجام داده است، افزود: پست بانک ایران به عنوان یک بانک دولتی باید به مصوبه های دولت و مجلس در پرداخت حقوق و مزایا عمل کند و هرگونه پرداخت باید در چارچوب قوانین انجام شود.
ملک در پایان با اشاره به اینکه برای پرداخت تسهیلات به کارکنان گفت: برای پرداخت تسهیلات افزایش سقف کارکنان در دست بررسی است که به محض حصول، نتیجه آن اطلاع رسانی خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 290
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران