پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 512922 تاریخ : 1399/02/27-10:09:48
,23,1,
ارتباطات حرفه ای پیش نیاز تعالی سازمان

ارتباطات حرفه ای پیش نیاز تعالی سازمان

روابط عمومی تاثیرگذار نقشی حیاتی در دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان داشته و در این مسیر استفاده از ابزار و فنون نوین ارتباطی و اطلاعاتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، هفدهم ماه مه برابر با 27 اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی (WTISD) است. محمد احمدی آذر رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت در پیامی فرارسیدن این روز را به فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی تبریک گفت. وی در این پیام روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی را میثاق همبستگی فعالان این عرصه در راستای خدمت گذاری ارزنده به جامعه و سازمان های متعالی دانسته و آورده است:

«یک روابط عمومی مترقی با برخورداری از دانش تخصصی و پایبندی به اصول حرفه ای و اخلاقی، می تواند ضمن کنترل منافع متقابل سازمان خود با مشتریان، سهامداران، کارکنان و همچنین رسانه ها و شناخت صحیح مسئولیت های حرفه ای خود، نسبت به ارائه اطلاعات و اخبار شفاف سازمان و ساختن تصویری واضح از سازمان خود اقدام کند.

روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی مغتنم است تا یادآور شویم نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در گرو سازوکارهای توزیع عادلانه اطلاعات، روشن گری افکار عمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسان ها به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی است.

در ماه های اخیر پدیده ای به نام ویروس COVID-19، تغییرات عمیق و گسترده ای در شئونات مختلف روابط اجتماعی به وجود آورد و در نوع خود تبدیل به یک نمونه مطالعاتی متفاوت با پدیده های مشابه شد و در زمانه ای که نفوذ اخبار و شایعات در رسانه های نوین مجازی با سرعتی باورنکردنی در حال افزایش است، انتشار سریع اخبار ویروس COVID-19 در فضای مجازی قدرت این رسانه ها را به رخ کشید.

از سوی دیگر نباید فراموش کرد که ارتباطات مجازی زمانی معنا پیدا می کند که منشأ آن ارتباطات واقعی بین انسان ها بوده و در بستر پدیده های اجتماعی رخ داده باشد؛ بنابراین، هرگونه سیاستگذاری در عرصه رسانه های مجازی زمانی به موفقیت خواهد رسید که هماهنگ با اصول روابط اجتماعی و انسانی صورت گرفته باشد و این درسی است که ویروس کرونا به ما یادداد.

در این میان عملکرد روابط عمومی در انتشار رویدادها و خبرهای سازمان ها و کنترل شایعات در دستیابی و یا عدم نیل به اهداف استراتژیک اثر مستقیم می گذارد و باید بپذیریم، یک روابط عمومی تاثیرگذار به عنوان ویترین سازمان نقشی حیاتی در بقا و پیشرفت سازمان ها داشته و در این مسیر استفاده از ابزار و فنون نوین ارتباطی و اطلاعاتی، به ویژه رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی و به کارگیری کارکنان متعهد و متخصص از اهمیت بالایی برخوردار است.

در پایان ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی (WTISD) به فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی کشور، امیدوارم تلاشگران این عرصه به نسبت توانی که برای خدمت به جامعه و سازمان شان به خرج می دهند، به جایگاه شایسته خود دست یابند. »



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران