پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 377461 تاریخ : 1397/07/04-12:37:39
,10029,
اربعین حسینی لزوم استفاده زائران کربلا از واکسن مننژیت و آنفلوآنزا

اربعین حسینی لزوم استفاده زائران کربلا از واکسن مننژیت و آنفلوآنزا

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: به افرادی که قصد سفر به عتبات در ایام اربعین را دارند توصیه می‌شود حتماً واکسن آنفلوآنزا و مننژیت را پیش از سفر تزریق کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، عباس خاکسار عشاق در همدان اظهار داشت: آنفلوآنزا یکی از عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفس است که شیوع آن هزینه‌های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند به همین دلیل هر سال با فرارسیدن فصل سرما، واکسن آنفلوآنزا در مراکز درمانی و درمانگاه هلال‌احمر عرضه می‌شود.

 
وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا در هر سال با توجه به ویروس‌ سال‌های پیش تهیه می‌شود، گفت: تزریق این واکسن برای عموم مردم توصیه نمی‌شود زیرا پس از گذراندن دوره بیماری بهبود می‌یابند، اما ویروس آنفلوآنزا ممکن است برای برخی افراد، بسیار خطرناک و حتی کشنده باشد.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: این گرو‌ه‌ شامل افراد بالای 65 سال، افراد دارای سابقه ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج، خاص و مزمن، مادران باردار، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، افراد کم‌‌توان، کودکان زیر 5 سال و افراد دارای بیماری قلبی یا کلیه که توان ضعیفی برای مقابله با عفونت‌ها دارند، می‌شود.
 
خاکسار عشاق با ابراز اینکه واکسن آنفلوآنزا عارضه جدی ندارد، افزود: تنها عارضه آن ابتلا به شبه‌آنفلوآنزای ضعیف به‌مدت چند روز است.
 
پیش از سفر اربعین واکسن مننژیت بزنید
وی با توجه به در پیش بودن ایام اربعین هم تأکید کرد: به افرادی که قصد سفر به عتبات در ایام اربعین را دارند توصیه می‌شود حتماً واکسن آنفلوآنزا و مننژیت را پیش از سفر تزریق کنند.
خاکسار تصریح کرد: افرادی که جزء گروه‌ پرخطر قرار دارند، حتماً باید واکسن مننژیت را پیش از رفتن به کشور عراق دریافت کنند تا دچار مشکل نشوند.
 
وی اعلام کرد: واکسن آنفلوآنزا به‌تعداد کافی در درمانگاه هلال‌احمر موجود بوده و مشکل نداریم و 300 دوز واکسن مننژیت هم از محل سهمیه حجاج باقی مانده که متقاضیان با مراجعه به درمانگاه می‌توانند آن را دریافت کنند.
 
خاکسار گفت: هزینه واکسن مننژیت 60 هزار تومان و آنفلوآنزا نزدیک به 35 هزار تومان است که افراد می‌توانند صبح‌ها با مراجعه به درمانگاه هلال‌احمر آن را دریافت کنند.
وی مطرح کرد: البته برای افرادی که قصد سفر به خارج کشور مانند عربستان، عراق یا کشورهای آفریقایی را ندارند، نوع عادی واکسن مننژیت که سبک‌تر بوده و به‌طور فراوان در مراکز بهداشتی، درمانی موجود است، کفایت می‌کند.
 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 410
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران