پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463416 تاریخ : 1398/02/08-11:59:41
,10025,
ارائه نتایج طرح پژوهشی بررسی و آسیب‌شناسی فرآیندهای ارزیابی و پرداخت خسارت بیمه‌های اتومبیل

توسط پژوهشکده بیمه انجام شد

ارائه نتایج طرح پژوهشی بررسی و آسیب‌شناسی فرآیندهای ارزیابی و پرداخت خسارت بیمه‌های اتومبیل

نتایج طرح تحقیقاتی "بررسی و آسیب‌شناسی فرآیندهای ارزیابی و پرداخت خسارت بیمه‌های اتومبیل در شرکت‌های بیمه" در نشست تخصصی با حضور فعالان صنعت بیمه، معاون پژوهشی و جمعی از مدیران و کارشناسان در پژوهشکده بیمه ارائه شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، این طرح پژوهشی مبتنی بر آسیب‌شناسی فرآیند ارزیابی و پرداخت خسارت اتومبیل در شرکت‌های بیمه، مطالعه قوانین و مقررات کشور و تجربیات سایر کشورها است که به سفارش بیمه مرکزی انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اهدف این طرح کاربردی شامل موارد زیر است: 
-شناسایی و بررسی نحوه ارزیابی و پرداخت خسارت بیمه‌های اتومبیل در ایران؛
-بررسی قوانین و مقررات نحوه ارزیابی و پرداخت خسارت بیمه‌های اتومبیل در کشورهای منتخب؛
-شناسایی عوامل تاثیرگذار بر میزان رضایتمندی بیمه‌گذاران؛
-طراحی مدل پیشنهادی فرآیند ارزیابی و پرداخت خسارت مبتنی بر عوامل تاثیرگذار شناسایی شده در مراحل قبل.
طرح پژوهشی حاضر پس از بررسی قوانین و مقررات حاکم بر بیمه‌های اتومبیل در کشور ایران، با نگاهی به مقررات بیمه‌ای و فرآیندهای ارزیابی و پرداخت خسارت این بیمه در کشورهای منتخب جهان، به شناسایی عوامل و فاکتورهای تاثیرگذار در شکل‌گیری نارضایتی بیمه‌گذار پرداخته و مدل‌های پیشنهادی آن‌ها را بررسی کرده است.
در این نشست پژوهشی اعلام شد: این طرح دلایل نارضایتی بیمه‌گذاران زیان‌دیده از فرآیندهای ارزیابی و خسارت پرداخت شده به آن‌ها را مورد تحلیل قرارداده و با بررسی صحت موارد بیان‌شده از طرف بیمه‌گذار و ارائه راهکار مناسب آن، پرسشنامه‌ای را تهیه و بین شرکت‌های بیمه توزیع کرده است.
در نهایت بر اساس عوامل موثر بر عدم رضایت بیمه‌گذار و فاکتورهای موثر بر نحوه ارزیابی خسارت اتومبیل، مدل پیشنهادی فرآیند ارزیابی و پرداخت خسارت بیمه اتومبیل ارائه شده است.
گفتنی است، این پژوهش توسط گروه پژوهشی بیمه‌های اموال و مسئولیت پژوهشکده به انجام رسیده است و متن کامل آن پس از تکمیل، از طریق وبسایت پژوهشکده بیمه منتشر خواهد شد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 284
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران