پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 496275 تاریخ : 1398/10/18-16:06:25
,5,
ارایه تسهیلات برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری آبی

معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری:

ارایه تسهیلات برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری آبی

معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و امور مجلس وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تسهیلات برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری آبی ارایه می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، «ساسان تاجگردون» در سومین نشست هم‌اندیشی فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در شرکت توسعه مدیریت منابع آب و نیروی ایران افزود: بدین منظور حمایت‌های ویژه‌ای از جانب بدنه دولت باید شکل بگیرد تا متقاضیان را ترغیب به سرمایه‌گذاری کند که در همین راستا با تمهیدات ویژه دولت و بر اساس سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تسهیلات بانکی مناسبی به متقاضیان این حوزه اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون اقدام های ارزشمندی در زمینه گردشگری منابع آب و تأسیسات آبی انجام گرفته و هنگامی که یکی از مهم‌ترین بخش‌های دولت که وظیفه حفظ و نگهداشت منابع آبی را به عهده دارد، این نگاه ویژه و اهتمام را به بحث گردشگری و اقتصاد کشور دارد، افتخار آمیز است.
تاجگردون  با اشاره به ابلاغ ریاست جمهوری برای به‌کارگیری ظرفیت‌های منابع آب و تأسیسات آبی برای توسعه فعالیت‌های گردشگری افزود: تفکر اندیشمندانه و زیرساخت‌های ایجاد شده در کنار سدهای کشور، اقتصاد گردشگری در این بخش را به سمتی هدایت خواهد کرد که با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری را ایجاد کند.
وی از پیگیری‌های صورت گرفته برای صدور معافیت‌های گمرکی برای تأمین تجهیزات گردشگری  خبرداد.

 مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران هم در این نشست  ضمن اعلام آمادگی وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه برای بهره‌گیری از ظرفیت سدها و منابع آبی در زمینه توسعه صنعت گردشگری گفت: تا کنون حدود 190 سد ملی در کشور احداث شده که هر کدام شاهکار خاص مهندسی خودش را دارد و با توجه به قرارگیری آن‌ها در اقلیم‌های مختلف جغرافیایی، هم‌اکنون آماده سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه گردشگری است.
«محمد حاج رسولی‌ها» افزود: برای تسهیل امور لازم است تا همه اقدام های لازم از قبیل صدور موافق اصولی، مجوزهای قانونی و استعلامات در حوزه استانی به نحوی مدیریت شود که فرایند سرمایه‌گذاری تسهیل و سرمایه‌گذار به راحتی بتواند مجوزها و استعلامات خود را دریافت کند.
وی با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده در حاشیه سدها افزود: عملیات زیرساختی مناسبی در زمان اجرای پروژه‌های منابع آبی از قبیل پل‌ها، جاده‌های دسترسی، اماکن اقامتی و... ایجاد شده که از این بناها می‌توان به عنوان سهم آورده بخش دولتی به عنوان زیرساخت گردشگری استفاده کرد.
 حاج رسولی‌ها با تأکید بر لزوم نگاه نرم‌افزاری به بخش آب کشور افزود: شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو آمادگی کامل دارند که از ظرفیت منابع و تأسیسات آبی با رعایت شرایط زیست‌محیطی در زمینه توسعه صنعت گردشگری و اشتغال‌زایی بهره‌برداری کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 396
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران