پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 508204 تاریخ : 1398/11/30-16:40:43
,11,
اذعان شرکت‌های هواپیمایی دنیا بر ایمنی بالای آسمان ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد

اذعان شرکت‌های هواپیمایی دنیا بر ایمنی بالای آسمان ایران

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در جلسه تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرودگاه های استان هرمزگان گفت: علی‌رغم تلاش‌های انجام شده با هدایت آمریکا برای انتقال پروازهای عبوری از ایران به کشورهای همسایه، اما شرکت‌های هواپیمایی دنیا واقفند که فضای آسمان ایران می‌تواند سرویسی ایمن را ارایه دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری در مراسم تکریم محمود امانی بنی، مدیرکل سابق و معرفی ابوذر ضیائی، مدیرکل جدید فرودگاه های هرمزگان که امروز (30 بهمن) برگزار شد، عنوان کرد: هرمزگان از نظر وسعت هشتمین استان کشور است و فرودگاه بندرعباس با نام «شهدای پرواز 655» نیز هشتمین فرودگاه از نظر تعداد پرواز و پذیرش مسافر به شمار می‌رود. این استان دارای 14 فرودگاه شامل فرودگاه های تحت مالکیت شرکت و نیز فرودگاه های نظامی، متعلق به شرکت نفت و مناطق آزاد است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه شرکت دارای دو وظیفه اصلی یکی مدیریت و راهبری همچنین توسعه و بهسازی 53 فرودگاه مالکیتی خود و دیگری ارایه سرویس های هوانوردی به پروازهاست، گفت: بیش از یکسال پیش حرکت هایی در دفتر منطقه ای ایکائو انجام شد که نشان می داد کشورهای همسایه با هدایت آمریکا تلاش می کنند مسیرهای عبوری پروازها را از ایران که دارای بیش از 140 راه هوایی به طول 95 هزار کیلومتر است به کشورهای همسایه منتقل کنند و به دلایل واهی قصد داشتند پروازها را به سمت عربستان، عراق و امارات و از شرق نیز به افغانستان و پاکستان منتقل کنند که هنوز نیز در برنامه آنهاست.

وی افزود: حدود یک سال پیش اختلاف بین پاکستان و هند به بسته شدن فضای دو کشور انجامید و شرکت های هواپیمایی درخواست کردند از فضای ایران استفاده کنند که در این راستا ظرف کمتر از24 ساعت مسیرهای هوایی تعیین شده روزانه حدود200 پرواز عبوری جدید را پذیرفتند.

امیرمکری با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی دنیا بر ایمنی فضای ایران اذعان دارند، گفت: تحولاتی مانند جنگ داعش در عراق و تنش های اوکراین و روسیه نیز باعث شد در مقاطعی مسیر ایران انتخاب شود و تعداد پروازهای روزانه کشور از 700 به حدود 1600 پرواز برسد که تمام این ها اذعان بر توانمندی ایران در ارایه سرویس های هوانوردی ایمن دارد.

وی با تاکید بر ادامه تلاش های آمریکا و برخی کشورهای همسایه برای کاهش پروازهای عبوری ایران افزود: سانحه هواپیمای اوکراینی نیز بهانه دیگری برای تغییر مسیر پروازهای عبوری از ایران شده است.

رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در صورت ادامه همکاری و هم افزایی میان فرودگاه ها و مرکز کنترل فضای کشور با سازمان های نظامی و کشوری می توانیم دوباره شاهد افزایش پروازهای عبوری کشور باشیم.

امیرمکری آمادگی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران را برای حمایت از ارایه سرویس های بهتر در فرودگاه شهدای پرواز 655 اعلام کرد و گفت: این فرودگاه نیازمند باند دوم است و با توجه به اینکه 70 درصد سرویس های فرودگاه در خدمت نهادهای نظامی است تجهیز فرودگاه به نفع امنیت و ایمنی پرواز است.

به گفته وی سه راهبرد اصلی ایکائو نیز شامل ارتقای ایمنی، امنیت و تسهیلات است و ما به دنبال اجرای این راهبرد در کشور هستیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، امیرمکری از ضیائی مدیر کل جدید فرودگاه های استان هرمزگان خواست که از فرصت پیش آمده برای توجه ویژه به نیروی انسانی و همتا پروری و نیز اجرای طرح های مهمی چون توسعه اپرون، نصب  ILS جدید، جمع آوری آب های سطحی به عنوان مقدمه بهسازی و محوطه سازی و نیز پیگیری ساخت باند دوم فرودگاه بندرعباس استفاده کند.

وی همچنین گفت: زیرساخت ها و تجهیزات ناوبری و ارتباطی فرودگاه های استان هرمزگان در سطح مطلوبی است و آماده ارایه سرویس های هوانوردی وفرودگاهی مناسب هستند.

امیرمکری با تاکید بر اینکه مشتری اصلی فرودگاه ها مردم هستند و باید سطح کیفی خدمات را افزایش دهیم، افزود: مجموعه فرودگاه و ارگان های خصوصی و حاکمیتی حلقه های تکمیل زنجیره خدمت هستند و امیدوارم شاهد افزایش همکاری آنها باشیم.

استان هرمزگان استحقاق خدمات فرودگاهی بهتر را دارد

همچنین محمود امانی بنی، مدیرکل سابق فرودگاه های هرمزگان در این مراسم گفت: با توجه به تعدد فرودگاه های هرمزگان و نزدیکی فرودگاه ها به بندر لازم بود هواپیماهای کوچک در فرودگاه بندرعباس مستقر شوند که خوشبختانه توانستیم این مهم را با استقرار سه  فروند ATR که دو فروند بیس و یکی اورهال است، محقق کنیم.

پیگیر اتمام پروژه ها هستم

ابوذر ضیائی، مدیرکل جدید فرودگاه های هرمزگان نیز در سخنانی اولویت برنامه های خود را پیگیری پروژه های نیمه تمام و آغاز طرح های موردنیاز عنوان کرد و گفت: به زودی برنامه های میان مدت و بلند مدت مدیریت جدید را اعلام می کنم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 378
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران