پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 398990 تاریخ : 1397/07/23-11:15:19
,10033,
آخرین پیش‌نویس سند فاز سوم پروژه حفاظت از یوزپلنگ رونمایی شد

همزمان با ارائه گزارش نهایی فاز دوم؛

آخرین پیش‌نویس سند فاز سوم پروژه حفاظت از یوزپلنگ رونمایی شد

گزارش نهایی فاز دوم پروژه بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ‌آسیایی و آخرین پیش‌نویس سند فاز سوم این پروژه، در جلسه صبح امروز معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، در این جلسه معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، نمایندگان برنامه عمران ملل متحد، وزارت امور خارجه، سازمانشهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، سازمان امور عشایری، مسئولان محیط زیست استان‌های زیستگاه یوزپلنگ و مدیران و کارشناسان معاونت طبیعی و پروژه حفاظت از یوزپلنگ حضورداشتند. 

حمید ظهرابی، معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست درباره پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: این پروژه زمانی شروع شد که بسیاری تصور می‌کردند که یوز منقرض شدهاست. اما حداقل سود این پروژه بالا بردن دانش محیط زیست و ارتقاء آگاهی عمومی نسبت به یوزپلنگ است، دانش امروز جامعه نسبت به شروع پروژه قابل مقایسه نیست.

وی افزود: ضمن اینکه قبول داریم که می‌شد بهتر از این عمل کرد، اما این پروژه با بودجه و امکانات در اختیارش را موفق ارزیابی می‌کنیم. 

ظهرابی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وجود تمام نامهربانی‌هایی که وجود دارد، پروژه به جای آنکه افت کند، اوج گرفته است.

وی ادامه داد: اینکه امروز از شرایط جمعیت یوز و مخاطراتش باخبریم، یک دستاورد مهم پروژه است که می‌توانیم بر اساس همین دستاورد برای حفاظت یوزپلنگ برنامه‌ریزی کنیم. 

وی گفت: در یک سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در زیستگاه یوزپلنگ ایجاد شده، خروج دام از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش خارتوران که عرصه ای حدود 250 هزار هکتاری را در بهترین زیستگاه زادآوری یوزپلنگ آسیایی در اختیار این گونه قرار می دهد اتفاق بزرگی است،10 سال سازمان حفاظت محیط زیست برای این اتفاق تلاش می کرد اما امروز با تلاش مردم و سازمان های مردم نهاد، همراهی جوامع بومی و محلی و همت سازمان حفاظت محیط زیست شاهد تحقق این امر هستیم و بایستی قدردان مردم بزرگوار کشورمان باشیم. 

در این جلسه، خلاصه‌ای از گزارش نهایی فاز دوم پروژه توسط دکتر باقر نظامی، مشاور این پروژه ارائه شد. 

در بخش دیگری از این جلسه، آخرین پیش نویس سند فاز سوم که پیش از این در کارگروهی متشکل از کارشناسان، داوطلبان و همکاران پروژه پیشنهاد شده بود، برای دریافت آخرین نظراتارائه شد. 

قرار است نظرات اصلاحی کارشناسان ظرف مدت یک هفته در آخرین پیش‌نویس سند فاز سوم اعمال شود و متن نهایی سند تصویب و به اجرا گذاشته شود. 

پس از تایید سند نهایی، فاز سوم پروژه با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین UNDP و سازمان حفاظت محیط زیست و با حمایت مالی سازمان حفاظت محیط زیست و نهادهای بین‌المللی آغاز خواهدشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 410
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران