پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463418 تاریخ : 1398/02/08-12:06:26
,5,
آخرین میزان ذخایر سدهای تهران

آخرین میزان ذخایر سدهای تهران

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران درباره میزان ذخایر سدهای تهران، گزارشی ارائه داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بختیاری با حضور در شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد سازمان آب و فاضلاب شهر تهران، گزارشی در این باره ارائه کرد و گفت: خوشبختانه مقدار بارندگی و حجم بارش‌ها در حوزه عملکردی استان گلستان به گونه‌ای بود که امیدواریم تابستان 98 در حوزه آب به خوبی سپری شود.

وی با بیان اینکه وضعیت سدهای تهران، 866 میلیون متر مربع است و این در حالی است که سال گذشته در این مدت 641 میلیون متر مربع بود، گفت: به غیر از سد لار، به نظر می‌رسد با ذخیره برف‌ها مابقی سدها به تراز برسد.

او با بیان این‌که خوشبختانه امسال با توجه به پیش بینی بارندگی‌ها و کمک مدیریت شهری مخازن سدها، بهترین عملکرد را داشتند گفت: امروز می‌خواهیم درباره تبصره 3 حق انشعاب آب و ماده 7، صحبت کنیم چرا که طی هشت تا 9 سال گذشته، در راستای اجرای تبصره 3، 2,840 میلیارد تومان درآمد داشتیم که این مصوبه تا اول مهر ماه سال جاری اعتبار دارد و خواستار تمدید آن هستیم.

وی با بیان این‌که 29 درصد پروژه‌های آبی از محل تبصره 3 انجام شده است، گفت: یکی از طرح‌های بزرگ آب‌رسانی به تهران، طرح آب‌رسانی از ماملو است که به نظر می‌رسد از ابتدای تیرماه رینگ دوم آن با دو و نیم متر مکعب در ثانیه وارد مدار شود.

بختیاری با اشاره به لزوم تکمیل رینگ پیرامونی آب‌رسانی شهر تهران گفت: اگر این رینگ اجرا شود، طرح در زمره‌ی شهرهای شماره یک دنیا به لحاظ تأمین و توزیع است. در این پروژه مخازن پنج سد به هم وصل می‌شود و می‌توانند تبادل آب داشته باشند. این پروژه 172 کیلومتر است که تنها 75 کیلومتر آن اجرایی شده است.

وی درباره وضعیت مخازن شهر تهران با بیان این‌که خوشبختانه در پی بارندگی‌های اخیر با هماهنگی‌های انجام شده فی مابین آبفا و شهرداری، کوچک‌ترین مشکلی پیش نیامد گفت: این در حالی است که اگر این هماهنگی رخ نمی‌داد، شهر تهران می‌توانست دچار مشکل شود و جالب است بدانید که در تاریخ 12 فروردین ماه به طور کامل برخی از سدهای تهران را از دست دادیم و 18 ساعت 70 درصد ورودی شهر تهران کاهش یابد و قطعاً اگر این مخازن آب نبود، شاهد قطعی 9 الی 10 ساعته آب در روز 12 و 13 فروردین بودیم که دیدید به دلیل وجود این مخازن آب یک ساعت هم آب قطع نشد.

او با بیان این‌که در برهه‌ای مجبور شدیم آب سد امیر کبیر را رها کنیم گفت: قطعاً اگر این مخازن نبود، با قطعی آب مواجه می‌شدیم اما مخازن تهران نیز برای 15 ساعت جواب می‌دهد و باید ظرفیت آنها 24 ساعته شود.

وی درباره هدر رفت آب در تهران با بیان این‌که متأسفانه هدر رفت آب در سال گذشته، 22.5 درصد بوده است گفت: این رقم در اروپا حدود 14 درصد است و ما برای جلوگیری از کاهش یک درصد به 375 میلیارد تومان نیازمندیم و برای آنکه بهتر متوجه شوید باید بگویم که اگر مانع هدررفت یک درصد آب شویم، می‌توانید 10 میلیون متر مکعب آب تهران را ذخیره کنید.

وی همچنین درباره وضعیت شبکه‌ی فاضلاب نیز با بیان این‌که تاکنون 65 درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته و عمدتاً در مناطق 22 و شرق تهران اجرای این پروژه باقی مانده است، گفت: عمده پساب تهران به سمت جنوب تهران می‌رود و شهرداری به صورت لوکال از آن استفاده می‌کند. اما اگر 8,000 میلیارد تومان به آبفا تزریق شود، می‌توانیم تا افق 1402 پروژه‌ها را تکمیل کنیم و کل برآورد ما از تبصره 3 مبلغ 2,500 میلیارد تومان است و 5,500 میلیارد تومان باقی مانده را نیز از منابع داخلی و دولت تأمین خواهیم کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 351
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران