پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264311 تاریخ : 1395/10/23-09:02:34
,10030,
آخرین توصیه‌های آیت‌الله هاشمی به وزیر کار

آخرین توصیه‌های آیت‌الله هاشمی به وزیر کار

مهمترین رویدادهای این هفته به خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، الزام کارگران ساختمانی به ثبت‌نام در سامانه خدمات رفاهی و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی بخش تعاون اختصاص داشت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در صدر اخبار این هفته قرار گرفت.

علی ربیعی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همین راستا آخرین توصیه آیت الله هاشمی رفسنجانی به خود را مورد اشاره قرار داد و گفت: در آخرین دیدارمان ایشان درباره بیمه بیکاری و بیمه فراگیر اجتماعی برای اقشار فرودست جامعه صحبت کردند و تاکید داشتند که این موضوع باید در کشور اجرایی و حداقل‌هایی برای اقشار محروم فراهم شود.

وی ساماندهی تشکل‌های کارگری را از جمله توصیه‌های مؤکد آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد و گفت: یکی از خصوصیات بارز ایشان برنامه‌ریزی و درست کردن اجتماع برای حرکتها بود و از این رو جامعه کارگری با وی انس دیرینه داشت.

به اعتقاد وزیر کار، تدوین بخشی از قانون اساسی کشور در حوزه عدالت مرهون تلاشهای آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید بهشتی بوده است.

در هفته‌ای که گذشت دومین نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون کشور با رویکرد صادرات در مصلای تهران برگزار شد.

سید حمید کلانتری ـ معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نمایشگاه حجم کل صادرات تعاونی‌ها در سال گذشته را یک میلیارد و 700 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: این رقم امسال باید از مرز 2.5 میلیارد دلار تجاوز کند و به سه میلیارد دلار برسد.

او عدم وابستگی به درآمدهای نفتی را نیازمند توجه به اقتصاد دانش بنیان و تعاونی دانست و تاکید کرد: بخش تعاون می‌تواند در مسیر حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان موثر باشد و ارزش افزوده بالایی برای کشور به ارمغان آورد.

کلانتری برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در خروج بخش تعاون از گمنامی موثر خواند و بر لزوم ایجاد برندهای تعاونی تاکید کرد.

وزیر کار نیز در این نمایشگاه از انتشار آمار سهم بخش تعاون خبر داد و گفت: سهام عدالت به زودی به سبد بخش تعاون بازمی‌گردد.

درخواست وزارت کار از کارگران ساختمانی برای ثبت‌نام در سامانه خدمات رفاهی خبر دیگری بود که این هفته منتشر شد.

بنابر اعلام وزارت کار از این پس کلیه خدمات مربوط به کارگران ساختمانی تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که در سامانه www.samanehrefah.ir ثبت نام کرده باشند.

در سالهای گذشته برخی افراد سودجو که مهارتی در زمینه ساختمان نداشتند با اخذ کارت مهارت فنی خود را به عنوان کارگر ساختمانی معرفی کرده و اقدام به بیمه در چارچوب قانون کارگران ساختمانی کرده‌اند که این کار خلاف قانون است و وزارت کار بر این اساس کارگران ساختمانی فاقد بیمه را برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و کارگران ساختمانی بیمه شده را به منظور پالایش مجدد آنها ملزم به ثبت‌نام در سامانه www.samanehrefah.ir کرده است.

الزام گذراندن دوره‌های آموزش ایمنی خبر دیگری بود که این هفته از سوی مدیرکل بازرسی کار وزارت کار اعلام شد.

آنطور که اصابتی گفته این دوره‌ها برای کارفرمایان، کارگران و کارآموزان الزامی است و از طریق آن می‌توان تعداد زیادی از کارکنان را در برنامه‌های ایمنی و بهداشت شریک و سهیم کرد.

دبیر شورایعالی حفاظت فنی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی باید در شناسنامه شغلی کارگران درج شود، گفت:عدم آموزشهای لازم و مرتبط با ایمنی کار و آشنا نبودن افراد با خطرهای موجود در محیط کار منجر به حادثه و خسارتهای جبران ناپذیر می‌شود.

وی با بیان اینکه هر کارگری مسئول ایمنی و بهداشت کار خود است، تاکید کرد: کارفرمایان و مسؤولان مکلفند پیش از بکار گماردن کارگران و کارآموزان نسبت به ارایه آموزشهای ایمنی متناسب با نوع کار به آنان از طریق مراجع ذیصلاح اقدام کنند و توانمندسازی مسئولان ایمنی مستقر در کارگاهها را مدنظر قرار بدهند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران