پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465564 تاریخ : 1398/03/08-15:47:49
,13,
آخرین تحولات بازار مرغ/ شیطنت فروشندگان در عرضه مرغ با نرخ کمتر از 11 هزار تومان

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

آخرین تحولات بازار مرغ/ شیطنت فروشندگان در عرضه مرغ با نرخ کمتر از 11 هزار تومان

چهار آیین گفت: متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 8 هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی 11 هزار و 500 تومان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، برومند چهار آیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از افزایش 200 تومانی مرغ زنده در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 8 هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی 11 تا 11 هزار و 500 تومان است.

وی افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو و ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ زنده به 8 هزار و 500 و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها به 12 تا 12 هزار و 500 تومان برسد.

چهار آیین عرضه مرغ با نرخ کمتر از 11 هزار تومان را شیطنت فروشندگان دانست و گفت: فروش مرغ با نرخ‌های 10 تا 10 هزار و 500 تومان در برخی خرده فروشی‌ها به دلیل کیفیت پایین مرغ و کشتار سفارشی است. کشتار سفارشی به معنای میزان خون آبه بیش از حد استاندارد در لاشه بسته بندی، فروش آب به جای مرغ و شیطنت برخی توزیع کنندگان است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی از حالت غیر متعارف کمی فاصله گرفته است، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد 3 هزار و 800 و ذرت یک هزار و 700 تا یک هزار و 750 تومان است که با وجود تعدیل نرخ هنوز هم با نرخ مصوب فاصله معناداری دارد.

وی با اشاره به اینکه بحث دریافت مبلغ اضافه پشت بارنامه داغ شده است، گفت: کامیون داران با دریافت مبلغ اضافه پشت بارنامه روند روبه افزایش و نامعقولی را به تولیدکنندگان تحمیل می‌کنند که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید و زیان مرغداران دامن می‌زند.

به گفته چهارآیین، روزانه صنعت مرغ گوشتی از محل فروش مرغ به سبب نبود سنخیت با هزینه تمام شده تولید متحمل زیان 7 تا 8 میلیارد تومانی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه به طور چشمگیری افت داشته است، بیان کرد: کاهش انگیزه مرغداران گوشتی به جوجه ریزی بر زیان تولیدکنندگان جوجه دامن زده است که با استمرار روند کاهش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری، ظرف 40 تا 50 روز آینده با کاهش شدید عرضه و افزایش قیمت مرغ در بازار روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه عدم دسترسی عادلانه مرغداران به آمار و اطلاعات مورد نیاز تولید بر افت قیمت مرغ در بازار تاثیر بسزایی داشته است، افزود: اگرچه طبق ماده 5 قانون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات و ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی باید آمار و اطلاعات مورد نیاز تولید در اختیار مرغداران قرار گیرد، اما وزارت جهاد کشاورزی مرغداران را از دسترسی به اطلاعات محروم کردند که در نهایت دخالت‌های بی مورد وزارت جهاد کشاورزی منجر به مازاد تولید و ضرر و زیان مرغداران شده است.

چهارآیین در پایان نرخ مصوب هر کیلو مرغ زنده را 9 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ را 14 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی با احتساب 10 درصد سود نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را 8 هزار و 800 و مرغ گرم را 12 هزار و 900 تومان می‌داند که این نرخ با قیمت مد نظر تولیدکنندگان و تشکل تولیدی فاصله دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 348
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران