پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 508928 تاریخ : 1398/12/13-14:28:31
,10028,
اختصاص250هزار تومان به هر معلول ضایعه نخاعی برای پیشگیری از کرونا

رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد

اختصاص250هزار تومان به هر معلول ضایعه نخاعی برای پیشگیری از کرونا

رئیس سازمان بهزیستی گفت: با کمک بنیاد مستضعفان 10 میلیارد تومان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به حساب معلولان دارای ضایعه نخاعی و همچنین شدید و خیلی شدید واریز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، وحید قبادی‌دانا، بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کمک بنیاد مستضعفان برای تهیه اقلام و وسایل بهداشتی به مددجویان بهزیستی گفت: با مساعدت بنیاد مستضعفان، مبلغ 10 میلیارد تومان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به حساب معلولان ضایعه نخاعی و همچنین معلولین شدید و خیلی شدید که در منزل نگهداری می‌شوند، واریز شد.

وی با اشاره به اینکه برای هر نفر 250 هزار تومان تخصیص داده شده است، گفت: این مبلغ جهت تهیه وسایل و مواد ضدعفونی و ماسک برای پیشگیری از ابتلای ویروس کرونا برای این افراد واریز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی تأکید کرد: قبلاً هم برای مراکز نگهداری معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی، بیماران روانی، مزمن و سالمندان مبلغی واریز شده بود.

قبادی‌دانا با اشاره به اینکه 47 هزار نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند، گفت: همچنین برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در شیرخوارگاه‌ها و مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سراسر کشور مبالغی به حساب خیریه‌هایی که متولی نگهداری این کودکان هستند، واریز شده تا برای تهیه اقلام و وسایل بهداشتی و مواد پیشگیرانه از ویروس کرونا هزینه کنند.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: برای کمپ‌های نگهداری از افراد دارای اعتیاد نیز علاوه بر صدور دستورالعمل و فوتی‌هایی که به آنها ابلاغ شده، اعتباری نیز برای تهیه اقلام بهداشتی به آنها داده شده است.

وی افزود: در مرحله قبل 28 میلیارد ریال واریز شد و در مرحله جدید نیز 100 میلیارد ریال معادل 10 میلیارد تومان واریز شده است. در مجموع این اعتبار برای جامعه هدف بهزیستی که در مراکز نگهداری شبانه‌روزی و همچنین افراد دارای معلولیت هستند، واریز شده است.

قبادی‌دانا همچنین از مشاوره رایگان برای افرادی که دچار اضطراب، استرس و اختلال شده‌اند، خبر داد و گفت: سامانه تلفنی 1480 آماده ارائه مشاوره‌های روانشناسی توسط روانشناسان به مردم در سراسر کشور است و افرادی که دچار استرس و اضطراب ناشی از ویروس کرونا هستند، می‌توانند با این سامانه تماس گرفته و از مشاوره رایگان برخوردار شوند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: این سامانه از ساعت 8 صبح تا 20 شب آماده ارائه مشاوره به مردم است و تلاش می‌کنیم که بازده زمانی ارائه مشاوره تلفنی را افزایش دهیم تا افرادی که دچار اختلال شده‌اند و نیاز به مشاوره دارند، بتوانند از آن استفاده کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 229
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران